Bratislava 8. januára (TASR) – Cestovný ruch na Slovensku by sa mal v najbližších rokoch niesť v znamení úsilia o zvyšovanie kvality poskytovaných služieb. Prvé ovocie tejto snahy by mohli turisti a dovolenkári pocítiť v roku 2017. Takýto cieľ na najbližšie roky si stanovil Zväz cestovného ruchu (ZCR) SR.
"Na to, aby sme mohli byť úspešní v konkurencii a v mori ponúk, ktoré sú, musíme vedieť zaujať nielen nápaditosťou, ale aj tým, že máme sofistikované a vyzreté služby," odôvodnil zámer na dnešnej tlačovej konferencii v Bratislave po 3. valnom zhromaždení zväzu viceprezident ZCR Marián Bilačič.
V roku 2013 by sa tak mal ZCR SR spolu s ministerstvom dopravy podieľať na vytváraní Národného programu kvality. Ten musí podľa Bilačiča spraviť predovšetkým analýzu súčasného stavu, ktorý na Slovensku máme, a potom stanoviť opatrenia na zlepšenie služieb. "V prvom rade musíme priniesť kvalitu do vzdelávania, ktoré je na stredných a vysokých školách," priblížil Bilačič pre TASR.
V druhom rade sa musí podľa jeho slov priniesť osveta medzi poskytovateľov služieb o tom, ako robiť kvalitné služby. Následne by sa malo určiť, čo je minimálny štandard kvality. Napríklad pri informačných centrách v mestách. Malo by sa jasne povedať, aké má mať takéto centrum otváracie hodiny či vybavenie, ako aj aké služby má poskytovať a aké materiály by v ňom turisti mali nájsť.
V treťom kole by malo nastúpiť certifikovanie inštitúcií v cestovnom ruchu podľa ich kvality. To by malo turistom pomôcť zorientovať sa v ponuke služieb. Zároveň by motivovalo subjekty v cestovnom ruchu k zvyšovaniu kvality.
UPOZORNENIE:
TASR ponúka k správe zvukový záznam.