Spoločnosti svetového trhu osobného luxusu očakávajú vážnejší vplyv pandémie na biznis, ako sa predpokladalo tento rok vo februári. Podľa nových odhadov stratí trh asi 105 miliárd eur a vráti sa na úroveň roku 2011, keď predstavoval jeho objem 250 miliárd eur.
Vyplýva to zo správy analytikov Boston Consulting Group pripravenej za partnerstvo s Altagamma a AB Bernstein.
Boston Consulting Group zrevidovala predpoveď a znovu sa pýtala vedúcich a finančných riaditeľov spoločností luxusného priemyslu v marci 2020. Skoršia prognóza predpokladala straty predajov v sume 70 až 90 miliárd eur.
Segment osobného luxusného tovaru (vrátane odevov, tašiek, obuvi, hodiniek a šperkov) sa odhadoval podľa výsledkov roku 2019 na 350 miliárd eur. V roku 2020 sa znížia predaje v tomto segmente približne na 245 miliárd eur, konštatuje Boston Consulting Group.
Vo februári opýtaní hráči v tomto priemysle odhadovali zníženie predajov podľa výsledkov roku 2020 v priemere o 10%. Teraz pravdepodobný scenár predpokladá pokles o 30%.
Takmer polovica opýtaných sa domnieva, že následky koronavírusu budú mať záporný vplyv v priebehu 6 až 12 mesiacov, aj keď predtým mala tak pesimistický názor len jedna tretina účastníkov trhu.
Približne 105 miliónov kusov luxusného tovaru nebude podľa prognóz spoločností predaných. Predtým odhadli len počet nevyžiadaných luxusných výrobkov pre čínsky trh na 10 až 15 miliónov kusov.