Bratislava 29. novembra 2021 (SITA/HSP/Foto:TASR – Michal Svítok)
Sprevádzkované úseky diaľnice D4 a rýchlostnej cesty R7 v rámci PPP projektu podľa ministerstva dopravy a výstavby pomohli zlepšiť dopravnú situáciu v bratislavskom regióne. A to napriek zatiaľ chýbajúcemu prepojeniu D1 a D4, s ktorým by bol dopravný potenciál tohto projekt ešte viac využitý
„Evidujeme pozitívne ohlasy verejnosti a takisto aj pozitívny vplyv na dopravu v Bratislave a okolí. Výrazne sa znížili jazdné časy na cestách na juhu a východe Bratislavy, najmä na dlhodobo mimoriadne preťaženej ceste I/61,“ uviedlo pre agentúru SITA ministerstvo dopravy. Dáta o dopravnej intenzite na cestách bratislavského regiónu po otvorení úsekov D4 a R7 v celkovej dĺžke takmer 60 kilometrov sa podľa rezortu zbierajú, no sú otvorené relatívne krátko, aby mohli poskytnúť relevantné údaje.
Vybudovanie R7 citeľne uľahčilo cestnú dopravu medzi Bratislavou a Dunajskou Stredou na ceste prvej triedy I/63.
„Ohľadom vybudovania a sprevádzkovania R7 sa výrazne zhruba o 50 a viac percent zlepšila doprava smerom do Bratislavy. Je to veľká pomoc pre Dunajskú Lužnú a okolité obce,“ potvrdil pre agentúru SITA starosta Dunajskej Lužnej Štefan Jurčík.
Reklama
„Možno by ešte bolo treba vylepšiť dopravné značenie. Inak je to super,“ pochvaľuje si starosta.
„Pre prepojenie D1 a D4 sa v súčasnosti uskutočňuje verejné obstarávanie, ktoré zabezpečuje Národná diaľničná spoločnosť (NDS),“ poznamenalo ministerstvo dopravy.
Ide o tender na rozšírenie úseku D1 Bratislava – Triblavina na štyri pruhy v každom smere za vyše 127 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty, vrátane prepojenia oboch diaľnic. To mal zabezpečiť štát pôvodne ešte začiatkom roka 2019. Diaľničiari plánujú predĺžiť obchvat hlavného mesta na D4 na Záhorie s tunelom pod Malými Karpatmi.
„Na úsek D4 Rača – Záhorská Bystrica s tunelom Karpaty aktuálne NDS zabezpečuje proces posúdenia vplyvov na životné prostredie, tzv. EIA. V prípade tunela Karpaty pripadá do úvahy aj realizácia formou PPP,“ priblížil rezort dopravy.