Štuttgart 05. januára 2016 (HSP/AE/Foto:Mercedes)
Mercedes-Benz oficiálne predstaví novú E-triedu v tomto roku na autosalóne v Detroite. My vám však prinášame uniknuté fotografie, ktoré sa podarilo získať chlapcom v Auto-Presse. Takže, poďme sa bližšie pozrieť na jubilejnú desiatu generáciu triedy E
Dizajn vozidla má silnú podobnosť s menšou triedou C a luxusnejšou triedou S. Mercedes-Benz prirodzene prispôsobil dizajn tohto modelu dizajnovému jazyku, ktorý je typický pre súčasné modely Mercedesu a nechal tak triedu E bez jej predchádzajúcej identity. Automobil teraz vyzerá presne tak, ako by ste očakávali od modelu medzi triedou C a S.
Nový Mercedes triedy E je o 43 mm dlhší ako jeho predchodca a rázvor vzrástol o 65 mm. Rozdiel medzi nárastom dĺžky a rázvoru je dosiahnutý najmä vďaka kratším previsom vpredu a vzadu.
Avšak dizajnérom sa podarilo navrhnúť typickú dlhú prednú kapotu, čo spôsobuje elegantný vzhľad, presne tak, ako to mala väčšina jeho predchodcov. Otázkou však je, či sa tento dizajn osvedčí aj o pár rokov. To sa však tak skoro nedozvieme.
Karoséria s dĺžkou 4923 mm má súčiniteľ odporu vzduchu len 0,23. Navyše boli použité závažné opatrenia na úsporu hmotnosti, aby bola nová trieda E taká ľahká, ako len môže byť. Vďaka zlepšenej aerodynamike bude automobil poskytovať menej hluku pri diaľničných rýchlostiach a nižšiu spotrebu paliva.
Inžinieri v Mercedese sa však neuspokojili len s vylepšenou aerodynamikou v otázke nízkej úrovne hluku, a tak nový E-Class ponúkne lepšiu zvukovú izoláciu, čo ďalej zvyšuje komfort typický pre Mercedes.
Pri uvedení na trh bude nové Éčko k dispozícii s niekoľkými motormi. Základom pre modelový rok 2017 bude verzia E200 vybavená štvorvalcovým benzínovým motorom. Jeho naftový ekvivalent bude niesť označenie E220d. Podľa Auto Presse bude na začiatku jedinou dostupnou prevodovkou automat 9G-Tronic.
Po spustení budú k dispozícii ďalšie motorizácie. Medzi nimi bude aj plug-in hybrid nazývaný E350, ktorý dokáže prejsť asi 30 kilometrov na 100% čistý elektrický pohon. E350 vraj poskytne hybridné hnacie ústrojenstvo s výkonom 279 koní a krútiacim momentom 600 Nm. Je zrejmé, že aj divízia AMG tvrdo pracuje na nadchádzajúcej verzii E63. Predpokladá sa, že bude uvedená o niekoľkých mesiacov.
Interiér novej triedy E vyzerá skôr ako ten z luxusnej triedy S. V závislosti na úrovni výbavy a zvolenej verzii bude k dispozícii niekoľko možností dekorácie a čalúnenia. Palubovka je vybavená dvoma veľkými displejmi, z ktorých každý má 12,3 palcovú uhlopriečku. Vodič môže prepínať medzi troma dostupnými štýlmi pre návrh digitálnych ukazovateľov rýchlosti, či otáčok. Avšak základná výbava pravdepodobne nebude vyzerať tak dobre.
Technologický balíček novej triedy E ponúkne prvé dotykové ovládacie prvky na volante. Tie budú reagovať na podobné pohyby, ako na displeji smartfónu. Taktiež sa očakáva, že nové Éčko bude vybavené režimom poloautonómnej jazdy – bude schopné držať sa v jazdných pruhoch a vykonávať zložitejšie jazdné úlohy ako predchádzajúci adaptívny tempomat Distronic.