Bratislava 3. marca 2015 (TASR/HSP/Foto:TASR-Pavel Neubauer)
Učitelia, ktorí sa zúčastnia na školeniach, budú môcť vycestovať na dve zahraničné výmeny do Estónska
Naučiť učiteľov priniesť do školských tried viac diskusie a oživiť tak vzdelávací proces je cieľom školení projektu Debata patrí do triedy. Tie prebehnú tento a budúci mesiac v Prešove, Žiline a Bratislave pre viac ako 50 pedagógov zo stredných škôl.
Vzdelávanie bude pre učiteľov zamerané na výmenu skúseností a inšpiráciu v tom, ako je možné spraviť prostredníctvom debaty vzdelávanie zaujímavejšie, informoval TASR koordinátor školení a hlavný lektor Slovenskej debatnej asociácie Martin Burgr. “Poskytneme týmto učiteľom návody, ako naučiť študentov argumentovať a využívať argumenty pri diskusii o učive alebo vlastných postojoch,” vraví učiteľka na gymnáziu a členka lektorského tímu Ľudmila Onoferová. Lektori pedagógov naučia aj argument rozpoznať v texte alebo hovorenom prejave, aj to ako prezentovať vlastný postoj formou argumentu.
Riaditeľ Slovenskej debatnej asociácie Andrej Schulcz si myslí, že v dnešnej dobe potrebujeme spájať vedomosti so zručnosťou. V praxi by mal podľa neho žiak vedieť naučené učivo použiť. V pracovnom živote zas musí dospelý človek o svojich nápadoch vedieť presvedčiť iných ľudí a reagovať na prípadné výhrady. “Debata je podľa nás metóda, ktorá môže žiakov na tieto situácie pripravovať už od školy,” tvrdí Schulcz.
Diskusiu vníma aj ako zábavu, ktorá núti študentov pozerať sa na informácie z dvoch strán, podporuje u nich kritické myslenie a rozvíja prezentačné zručnosti. Projekt Debata patrí do triedy realizuje Slovenská debatná asociácia v spolupráci s partnermi z Estónska, Litvy a Rumunska. Učitelia, ktorí sa zúčastnia na spomínaných školeniach, budú môcť vycestovať na dve zahraničné výmeny do Estónska a vymieňať si skúsenosti a rady s ďalšími učiteľmi z európskych krajín.
mž