Detva 16. januára (TASR) – Miestna akčná skupina Podpoľanie (MAS), vyhlási v marci výzvu na udeľovanie regionálnej značky produktov a služieb pre región Podpoľania. Produkt, ktorý získa takúto značku, propaguje nie len samotného výrobcu alebo poskytovateľa, ale aj celý región.
Ako pre TASR uviedla manažérka MAS Elena Jankovičová, cieľom zavedenia regionálnej značky je podpora miestnych výrobcov a poskytovateľov služieb, ktorí vytvárajú hodnoty, venujú sa tradičným remeslám a využívajú suroviny pochádzajúce priamo z regiónu.
Zámerom regionálneho značenia je tiež stimulovanie a podpora miestnej ekonomiky, zvýšenie odbytu miestnych vysoko kvalitných výrobkov a služieb a tým aj zvýšenie zamestnanosti v regióne. Súčasne ide aj o zachovanie a udržanie tradícií, kultúrnych hodnôt územia, ako aj rázu vidieckej krajiny a o podporu využívania miestnych zdrojov, potenciálu a surovín.
Výrobcovia získajú vďaka značke rôzne výhody, najmä však jednotnú propagáciu, nové kontakty a možnosti nových foriem spolupráce.
Regionálna značka je určená predovšetkým pre remeselné alebo umelecké výrobky, potraviny a poľnohospodárske alebo prírodné produkty, ale aj pre ubytovacie a stravovacie služby.
V okolitých krajinách je regionálna značka známa a pre turistov a návštevníkov vyjadruje to, že produkt alebo služba je naozaj z konkrétneho regiónu a podporuje ľudí v regiónoch. Označenie garantuje kvalitu výrobku a služby a výrobcov zaväzuje na environmentálne priaznivé správanie sa.
Koordinátorom značenia „Regionálny produkt Podpoľanie“ je občianske združenie Podpoľanie. Projekt sa realizuje v spolupráci s partnerom z Čiech, MAS Regionu Poodří.
Aktuálne informácie o značke „Regionálny produkt Podpoľanie“ sú zverejnené na stránke www.produkt.podpolanou.sk.