Vysoké Tatry 15. januára (TASR) – Región Vysoké Tatry sa bude počas januára prezentovať na veľtrhu v Bratislave, priamo do Tatier však zavíta aj skupina novinárov z pobaltských krajín, aby otestovali cestovný ruch v tejto destinácii. „Po minulé roky boli Vysoké Tatry na bratislavskom veľtrhu súčasťou prezentácie Prešovského samosprávneho kraja. Tento rok nastala zmena. Budeme sa promovať samostatne, budeme mať stánok s plochou 52 štvorcových metrov a môžu sa v ňom prezentovať naši členovia,“ uviedla pre TASR výkonná riaditeľka Oblastnej organizácie cestovného ruchu (OO CR) Región Vysoké Tatry Lenka Maťašovská.
Medzinárodný veľtrh cestovného ruchu ITF Slovakiatour sa bude konať 24. až 27. januára v Bratislave a okrem slovenských subjektov sa tam budú prezentovať aj zahraničné destinácie. „Počas prvého dňa, ktorý je určený pre odbornú verejnosť, bude vystúpenie folklórneho súboru, budeme tam mať moderátora a dvoch animátorov. Chceme ukázať, že Vysoké Tatry sú celoročná destinácia, bude tam ponuka leta aj zimy. Chceme promovať zimné skibalíky, sánkovanie, lyžovanie, bežecké trate a letné spojenie hory a voda. Chceme prezentovať aj wellness centrá, v Tatrách máme celkovo 50 bazénov, 150 sáun a 100 druhov masáží,“ zdôraznila Maťašovská. Okrem toho chcú návštevníkom veľtrhu predstaviť nové podujatia, ktoré sa budú konať počas zimnej a letnej sezóny v tomto roku.
Ešte predtým však 17. januára do Tatier pricestujú účastníci veľkej infocesty z pobaltských krajín. „Je to zastúpenie krajín Litva, Lotyšsko a Estónsko, celkovo príde deväť novinárov, z toho tri televízne štáby. Cieľom infocesty je ukázať a odpromovať región Vysoké Tatry v týchto krajinách,“ objasnila Maťašovská. Je to podľa nej potenciálny trh a marketingové aktivity tam začali vyvíjať ešte pred zimnou sezónou. Návštevníci z týchto krajín prichádzajú na Slovensko autami a cez dovolenku tu pobudnú v priemere týždeň. Mladší návštevníci hľadajú lacnejšie ubytovanie, rodiny s deťmi a solventnejšia klientela zase uprednostňujú štvorhviezdičkové hotely s wellness centrami.
„Možno 30 až 40 % obyvateľstva týchto štátov sú lyžiari a keďže pobaltské krajiny nemajú hory, je to pre nás veľká šanca, ako sa ukázať a ponúknuť Slovensko ako možnosť, kde môžu tráviť zimnú dovolenku,“ doplnila Maťašovská. Táto návšteva je podľa nej výnimočná tým, že je to prvá infocesta z pobaltských krajín na Slovensko. Iniciatíva vyšla z OO CR Región Vysoké Tatry, ktorá verí, že je potenciál na tomto približne 10-miliónovom trhu získať klientov. „Ľudia z týchto krajín k nám začali chodiť. Myslíme si, že treba okrem tých tradičných trhov, ako sú Česko, Poľsko a Slovensko, sa zameriavať aj na iné krajiny a tu vidíme ten potenciál,“ uzavrela Maťašovská. V budúcnosti sa chce OO CR orientovať na Rumunsko, keďže návštevníkov z tejto krajiny je v Tatrách čím ďalej tým viac.
UPOZORNENIE: TASR ponúka k správe zvukový záznam.