Tokio 09. októbra 2015 (HSP/topspeed.sk/Foto:Toyota)
Toyota na autosalóne v Tokiu predstaví koncept dostupného športového vozidla s názvom S-FR. Ide o krátke športové vozidlo s motorom vpredu a pohonom zadných kolies, rovnako ako súčasný model GT 86
Počas niekoľkých posledných rokov sa automobilizmus značne zmenil a ak túžite po novom lacnom a rýdzo športovom aute, nemáte veľa možností. Jednou z nich je Mazda MX-5 – dvojmiestny roadster. A práve v tom môže byť problém, nie každému totiž vyhovuje otvorená strecha. Toyota však (našťastie pre „petrolheadov“) objavila túto medzeru a chystá sa ju vyplniť.
Fámy o novom malom a dostupnom športiaku kolujú už od jari 2015. Vtedy sa hovorilo o menšej verzii modelu GT86, ktorú bude poháňať 1,5 litrový benzínový atmosférický motor s výkonom 130 koní a celkovú váhu bude mať len 980 kilogramov. Údajne by Toyota S-FR mala mať dokonalé rozloženie hmotnosti 50:50. Navyše, auto bude ponúkať 4 miesta na sedenie. Zadné dve miesta budú s najväčšou pravdepodobnosťou núdzové, no tým pádom sa stratili všetky nevýhody MX-5.
Keďže Toyota a Mazda sú partnermi na niekoľkých projektoch, je pravdepodobné, že malá športová Toyota bude mať s Mazdou MX-5 spoločného viac, ako sa na prvý pohľad môže zdať. Napríklad parametre agregátu sa nápadne podobajú práve tomu v Mazde MX-5.
Áno, stále hovoríme len o koncepte, no tento má reálnu a veľmi vysokú šancu dostať sa do sériovej výroby. Dizajn Toyoty S-FR je odkazom na automobil podobnej koncepcie zo 60-tych rokov minulého storočia s názvom Toyota Sports 800.
Ak preskúmame proporcie konceptu S-FR, zistíme, že meria len 3.990 mm na dĺžku, 1.695 mm na šírku a 1.320 mm na výšku. Rázvor dosahuje hodnotu 2.480 mm. To znamená, že Toyota S-FR je o niečo dlhšia ako Mazda MX-5, no stále o 250 mm kratšia ako väčšia Toyota GT86.
Interiér je sparťanský, no je v ňom všetko, čo si vodič takéhoto auta môže želať. Treba podotknúť, že dôraz pri aute orientovanom na pôžitok z jazdy sa kladie predovšetkým na nízku hmotnosť a vysokú úroveň jednoduchosti.
Ak si môžeme dovoliť odhadnúť cenu, budeme vychádzať z aktuálneho cenníku Mazdy, ktorá si za základný model MX-5 pýta 23.990 eur. Vzhľadom na to, že ide o jedno z najlepších dostupných športových automobilov, cena nie je výrazne prehnaná.