Vysoké Tatry 21. januára (TASR) – Top sezóna v Tatrách, teda obdobie od Vianoc do 13. januára, z pohľadu obsadenosti ubytovacích kapacít a návštevnosti lyžiarskych stredísk, hodnotí spoločnosť Tatry mountain resorts, a.s.,(TMR) veľmi pozitívne. "V stredisku Tatranská Lomnica padol deň pred Silvestrom rekord, v podobe historicky najvyššej návštevnosti. Cez turnikety na svahoch tam prešlo 4756 hostí, ktorí priniesli stredisku aj doterajšie najvyššie denné tržby," uviedla PR manažérka spoločnosti TMR Zuzana Fabianová.
V Nízkych Tatrách prepojenie Chopka prilákalo na svahy o 14 % viac zákazníkov ako pred rokom. Táto časť zimnej sezóny privítala v Tatrách tradične Slovákov, ale aj rusky hovoriacich dovolenkárov. Práve tí si vo väčšej miere našli cestu do štvorhviezdičkových hotelov. "Stúpol aj záujem o rezervácie ubytovania cez vlastné hotelové weby. Oproti minulému roku sa rezervácie dopredávali aj na poslednú chvíľu, teda i 14 dní pred samotným Silvestrom," dodáva Fabianová. Zvýšená návštevnosť bola podľa nej spôsobená najmä výstavbou novej lanovky funitel v Nízkych Tatrách, ktorá prepája lyžiarske svahy na Chopku a investíciou do Tropical Paradise v akvaparku Tatralandia. Liptov si týmito investíciami upevňuje podľa TMR svoju pozíciu TOP zimnej destinácie na Slovensku.
"Rusi, Ukrajinci, Bielorusi alebo návštevníci z pobaltských krajín pricestovali na Slovensko prevažne individuálne, teda vlastnými autami, vlakom, časť z nich cez cestovné kancelárie letecky," doplnila Fabianová. Štatistiky potvrdzujú, že rusky hovoriaci klient rád utrácal za kvalitné služby, lyžiarsku výstroj si požičiaval v priemere na tri a viac dní. Pri doplnkových službách, ako je napr. lyžiarska škola, sa zvýšil záujem oproti minulého roku najmä v privátnej výučbe. Medzi návštevníkmi stredísk boli aj nelyžiari, ktorí prišli do Tatier stráviť len ruské vianočné sviatky. Priemerný klient minul na doplnkové služby približne do 300 eur, zaujímal sa o viacdňové skipasy, pripojenie na internet, pri niektorých zariadeniach paradoxne aj o vonkajšie krby na grilovanie.
"Najviac využívanými službami v Tatrách boli wellness procedúry. Záujem zo strany ruskej klientely bol orientovaný aj na výlety do vzdialenejších miest ako je Bratislava a Viedeň, ktoré si organizovali cez vlastné cestovné kancelárie. Oproti minulému roku sa výrazne zvýšila preprava Rusov a Ukrajincov skibusmi až k svahom jednotlivých stredísk," konkretizovala Fabianová.
Pozitívom podľa nej je, že táto klientela bola veľmi disciplinovaná, v strediskách nezaznamenali žiadne výtržnosti a ani nadmerné požívanie alkoholu na lyžiarskych svahoch. "Zvláštnosťou pri niektorých klientoch z východoeurópskych krajín je aj to, že sú to menej zdatní lyžiari. Boli aj prípady, keď sa klienti vyviezli lanovkou na svah a rovnako sa ňou zviezli s lyžami späť," konštatovala PR manažérka TMR.