Južná Amerika 17. januára (HSP/Foto:Tatra.cz)
Tatra dve etapy do konca na vynikajúcom štvrtom mieste
Je vari niekto, kto nepozná legendárnu tatrovku socialistického detstva? Tatrovka nepatrí do rúk len deťom, ale aj dospelým v podobe nákladných áut značky Tatra. Týmto autám sa darí nie len pri ťažkej práci, ale aj v tradičných pretekoch Rallye DAKAR.
53. ročník slávnej rallye beží už piaty rok na juhoamerickom kontinente. Rozdielne podmienky jednotlivých etáp, ako sú roviny, strmé kamenisté stúpania a klesania aj piesočné duny dávajú vyniknúť výnimočnej koncepcii podvozku Tatry. Tento rok sa na štart pretekov postavili dokonca 4 tatrovky v tímoch Instaforex Loprais Team s pilotom Alešom Lopraisom, Czech Dakar Team s pilotom Martinom Kolomým, Czech Dakar Team s pilotom Tomášom Vrátným a Dakar Team Holland s pilotom Marcelom Schoom.
Tím Dakar Team Holland jazdí na Tatre 158-8P5R23 4×4.1, ktorú poháňa šesnásťvalcový motor s objemom 12,9 litra a maximálnym výkonom približne 800 koní. Ide o motor, ktorý je upravenou verziou motora pre komerčnú verziu rady TATRA PHOENIX. Auto má rozmery: dĺžka 6240 mm, šírka 2500 mm, výška 3300 mm a rázvor je 4290mm. Hmotnosť vozidla pri závode je 9300 kg.
Aktuálne do konca závodu ostávajú ešte dve etapy. Najlepší tím Tatry s číslom 506 s pilotom Martinom Kolomým je na štvrtom mieste so stratou približne 53 minút na vedúcei stroj z dielne KAMAZ.
Zdroj: tatra.cz, dakar.com