Varšava 26. novembra 2015 (HSP/AE/Foto:AE)
Trabant, kto by ho nepoznal. Za svoj život si vyslúžil množstvo prezývok najmä kvôli svojmu špecifickému motoru a materiálu, z ktorého mal karosériu. Avšak to, čo vzniklo, keď si ho vzal do parády jeden Poliak, ste ešte zaručene nevideli
Viac ako 3.700.000 kusov bolo vyrobených od roku 1957 do roku 1991, ale toto nie je typický Trabi. Západný svet sa smial na nedostatkoch, ale vtip je v tom, že potenciál Trabanta by nemal byť braný na ľahkú váhu.
V časoch, keď Východné Nemecko bolo šedivé ako dažďový mrak, ľudia mohli len snívať o rýchlejšej verzii ekonomického vozidla. To sa nestalo zo zrejmých dôvodov: ekonomické auto je predovšetkým lacné, nie je zamerané na radosť z jazdy. Nič viac, nič menej.
Pôvodný 0,6-litrový motor bol nahradený jednotkou s objemom 1,1 litra – najsilnejší Trabi vyvinul 41 konských síl. To je nič v porovnaní s týmto Trabantom Turbo Quattro. Podľa Top Gear Poland majiteľ kúpil auto, ktoré môžete obdivovať vo fotogalérii, pred 14 rokmi. Potom, čo vymenil štandardný 1,1 litrový motor vymenil za jednotku s objemom 1,3 litra. To však nebolo všetko, tú potom vymenil za motor s objemom 1,6 litra so 16 ventilmi.
Potom prišiel na rad GTI motor 2,0 a nakoniec 1,8 litrový preplňovaný motora z Audi TT. Z tohto motora majiteľ vydoloval výkon až 270 koní. To je úctyhodné na vozidlo, ktoré je menšie ako Daewoo Tico.
Aby majiteľ využil všetky tieto kone a krútiaci moment 369 Nm, rozhodol sa namontovať aj systém pohonu všetkých kolies Quattro, tak isto od Audi TT. A najlepšie na koniec: šprint z 0 na 100 km/h tento Trabant zvládne za 4,5 sekundy a na rýchlosť 200 km/h sa dostane za 15,5 sekundy.
Video:
Fotogaléria: