“NDS kontinuálne pracuje na príprave súťažných podkladov pre spustenie verejného obstarávania na nový systém spoplatnenia s predpokladaným termínom v máji 2020,” uviedla pre agentúru SITA hovorkyňa NDS Michaela Michalová. Diaľničná spoločnosť už odovzdala Útvaru hodnoty za peniaze na Ministerstve financií SR príslušnú štúdiu uskutočniteľnosti a aktuálne očakáva jeho vyjadrenie, ktoré bude súčasťou podkladov na prípravu verejného obstarávania. “Následne budeme pokračovať v komunikácii s Úradom pre verejné obstarávanie na pripomienkovaní súťažných podkladov pre verejné obstarávanie,” priblížila hovorkyňa.
Diaľničiari začiatkom marca uzavreli rámcovú dohodu so spoločnosťou Skanska SK, a. s., na opravy vozovky diaľnice D2 v správe strediska Malacky. Zmluvná cena zákazky na štyri roky je vyše 7 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty (DPH). Podľa údajov v Centrálnom registri zmlúv ide o veľkoplošné a lokálne opravy vozovky na úsekoch D2 medzi hranicou Slovenska s Českom a križovatkou Lamač. NDS zároveň nedávno podpísala zmluvu s firmou Deltech, a. s. na modernizáciu uzatvoreného televízneho okruhu tunela Branisko na diaľnici D1, a to za 3,75 milióna eur bez DPH. Predpokladaná cena zákazky, o ktorú mali záujem dvaja uchádzači, bola 3,8 milióna eur bez DPH.
Agentúra SITA oslovila aj ďalšie štátne firmy v rámci rezortu dopravy. Železničná spoločnosť Slovensko, a. s. (ZSSK) potvrdila, že ministerstvo dopravy ju požiadalo, aby až do vymenovania nového ministra postupovala uvážlivo a nezaväzovala sa tam, kde to nie je absolútne nevyhnutné. “Samozrejme, týmto sa budeme striktne riadiť,” uviedol hovorca ZSSK Tomáš Kováč. Národný vlakový dopravca podľa neho poskytuje služby denne miliónom cestujúcich, riadi sa schváleným štátnym rozpočtom, investičným plánom a pokynmi jediného akcionára, ministerstva dopravy. “V rámci takéhoto režimu má všetko svoje vopred stanovené tempo. V tomto nemôžeme nechať novému ministrovi dopravy úplne prázdny stôl bez pripravených či rozbehnutých a v zákonných lehotách ošetrovaných projektov,” dodal Kováč.
Riaditeľka kancelárie generálneho riaditeľa Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia, a. s., Silvia Kuncová informovala, že neplánujú “žiadne nové projekty, vyhlásenie výberových konaní a ani prijatie zásadných rozhodnutí, ktoré by boli nad rámec bežného prevádzkovania spoločnosti a zabezpečenia riadneho výkonu činnosti firmy”.Letisko M. R. Štefánika v Bratislave informovalo, že postupuje v prípade uzatvárania zmlúv v súlade so svojim podnikateľským plánom a podľa postupov na predkladanie zmlúv. “V priebehu mesiaca marec sa plánuje každoročné verejné obstarávanie na dodávku elektriny pre nasledujúci kalendárny rok 2021,” uviedla hovorkyňa bratislavského letiska Veronika Ševčíková.
Slovenská pošta zareagovala, že je ekonomicky samostatný a hospodársky subjekt. “Vedenie Slovenskej pošty prijme také rozhodnutia, ktoré sú potrebné pre riadny a hospodárny výkon poštových činností. A tiež prihliadne na nevyhnutnosť zabezpečiť prevádzku, obchodné výsledky a chod spoločnosti tak, aby nedošlo k jej majetkovej alebo nemajetkovej ujme,” priblížila hovorkyňa Slovenskej pošty Eva Rovenská. Dodala, že k takejto činnosti spoločnosť požiadalo oficiálnym listom ministerstvo dopravy a výstavby ako jej akcionár.