Stará Ľubovňa 20. novembra (TASR) – Inštitút pre dobre spravovanú spoločnosť, občianske združenie a Mesto Stará Ľubovňa v týchto dňoch oficiálne spustili do užívania portál www.odkazprestarostu.sk. Obyvatelia mesta tak získali ďalší kanál na komunikáciu so svojím mestom a môžu sa na samosprávu obrátiť v prípade, že sú s niečím nespokojní, radi by na niečo upozornili, prípadne im chýbajú lavičky, či odpadkové koše, alebo natrafili na nelegálnu skládku odpadu. TASR o tom informovala Katarína Kollárová z Mestského úradu v Starej Ľubovni.
„Odkazprestarostu.sk je jednoduchým a účinným nástrojom, prostredníctvom ktorého môžu občania nahlasovať samospráve každodenné problémy vo svojom okolí. Portál tiež ponúka obyvateľom Starej Ľubovne príležitosť vyjadriť mieru spokojnosti s riešením podnetov a mestu zase priestor na prezentáciu výsledkov svojej práce,“ objasnila Kollárová.
Používanie portálu je podľa nej veľmi jednoduché, intuitívne a môže byť aj anonymné, ak užívatelia túto možnosť uprednostňujú. Na portáli stačí vyplniť stručný formulár, niekoľkými vetami opísať problém, ktorý ich trápi, označiť na mape, kde sa nachádza a priložiť fotku, urobenú napríklad mobilným telefónom, ktorá ho zachytáva.
„Užívatelia Odkazprestarostu.sk, ktorí majú mobilné telefóny Apple (iOS) alebo Android, môžu podnety posielať samospráve aj priamo cez na to určené aplikácie. Podnety sú následne odoslané pracovníkom samosprávy, ktorí ich majú riešiť,“ vysvetľuje Kollárová. Ich odpovede sú, rovnako ako podnety obyvateľov, zverejnené na portáli, takže každý obyvateľ mesta môže sledovať ako sa jednotlivé podnety vyvíjajú.
„Práve otvorenosť komunikácie medzi obyvateľmi a samosprávou je v porovnaní s klasickou emailovou komunikáciou najväčšou výhodou portálu. Prispieva k väčšej prehľadnosti pri riešení problémov a k posilneniu vzťahu obyvateľov mesta a radnice,“ zdôraznil riaditeľ Inštitútu pre dobre spravovanú spoločnosť Ctibor Košťál. Portál bol po prvýkrát spustený v Bratislave vo februári 2010. Odvtedy sa podľa neho stal dobre fungujúcou súčasťou komunikácie samosprávy s obyvateľmi aj v ďalších mestách a viedol k jej zlepšeniu. Do dnešného dňa prispel portál k vyriešeniu už vyše 1000 problémov, ktoré nahlásili občania.