Bratislava 16. januára (TASR) – Jazykové vzdelávanie zamestnancov stojí vo firmách na Slovensku na okraji záujmu. Kurzy respektíve individuálne hodiny cudzieho jazyka totiž firmy preplácajú len 2,6 % zamestnancov či manažérov. Vyplýva to zo štatistík stránky Platy.sk, ktorá patrí pod pracovný portál Profesia.sk.
„Jazykové vzdelávanie hradia firmy 3,5 % nižších a stredných manažérov. Spomedzi top manažérov sa ústretovosti zamestnávateľa tešia 3,3 % riadiacich pracovníkov,“ uviedol produktový manažér prieskumu Platy.sk Miroslav Dravecký.
„Okrem nedostatočného jazykového vzdelávania je problémom aj to, že firmy berú takto vynaložené prostriedky skôr ako benefit pre zamestnancov než ako investíciu do svojho potenciálneho rastu,“ povedala riaditeľka jazykovej školy the Bridge Klaudia Bednárová.
„Cudzí jazyk je jedinečným prostriedkom získania zahraničného know-how z biznisu, marketingu, IT či akejkoľvek inej oblasti, ktoré je dostupné v aktuálnom čase. Bola by škoda nemôcť ho zužitkovať v plnej miere v prospech firmy a posunúť sa tak na európsku či svetovú úroveň,“ dodáva Bednárová.
TASR informovala Klaudia Bednárová z the Bridge – English Language Centre.