New York 26. apríla (TASR) – Americká kaviarenská sieť Starbucks zaznamenala za 2. štvrťrok obchodného roka 2012/2013 približne 26-% medziročný rast zisku, keď ju podporil najmä rast na americkom a ázijských trhoch. Výsledky na spomínaných trhoch dokázali vykompenzovať aj slabý dopyt v Európe, ktorá zápasí s dlhovou krízou. Informovali o tom agentúry AP a DPA.
Najväčšia sieť kaviarní na svete uviedla, že za kvartál, ktorý sa skončil v marci, dosiahla zisk 390,4 milióna USD (298,47 milióna eur), zatiaľ čo v rovnakom období predchádzajúceho obchodného roka zaznamenala zisk na úrovni 309,9 milióna USD. Tržby sa zvýšili o 11 % na 3,56 miliardy USD, napriek tomu ale tesne nenaplnili očakávania analytikov, ktorí počítali s rastom tržieb na 3,58 miliardy USD.
Výsledky podporili najmä USA, Čína a ázijsko-tichomorské krajiny, kde tržby z prevádzok otvorených minimálne 13 mesiacov vzrástli o 7 % (USA) a o 8 % (Čína a Ázia-Tichomorie). Na druhej strane v Európe pretrvávajúce ekonomické problémy znížili tržby o 2 %. Celkovo sa tržby z prevádzok otvorených minimálne 13 mesiacov zvýšili medziročne o 6 %.
(1 EUR = 1,3080 USD)