Wolfsburg/Berlín 11. októbra 2015 AKTUALIZOVANÉ (TASR/HSP/Foto:TASR-Ingo Wagner, dpa via AP)
Problémy, ktoré má teraz VW, sa prejavia na zdržaní nábehu výroby najmä nových modelov touranov
Situáciu v základnom závode Volkswagenu (VW) vo Wolfsburgu sťažuje aféra s výfukovými plynmi, ale navyše aj pokles výroby v ňom. Informuje o tom agentúra DPA s odvolaním sa na dnešné vydanie denníka Welt am Sonntag.
“Produkcia je veľmi komplexná, množstvo variácií modelov privysoké,” uviedol denník, ktorý sa odvoláva na svojho nemenovaného informátora z koncernu.
Problémy, ktoré má teraz VW, sa prejavia na zdržaní nábehu výroby najmä nových modelov touranov. Pôjde o ich nákladné zlepšenia.
Hovorca VW prikladá význam celkovej neprehľadnej situácii vo výrobe. “Nábeh nového modelu je vždy veľkou výzvou,” podotkol. Jestvuje však istota, že Volkswagen, ktorý si sám určil ciele a termíny, ich dokáže dodržať.
Veľký počet ponúkaných modelov a zložitá štruktúra VW vytvárajú – bez prihliadnutia na aféru s výfukovými plynmi – veľké montážne strediská automobilky, ktorá má po celom svete spolu 600 000 zamestnancov.
Matthias Müller, nový šéf VW, oznámil, že dôjde k zjednodušeniu rozhodovacích procesov a chce ich decentralizovať. Rozhodol sa obnoviť aj program znižovania výrobných nákladov. Bude sa uvažovať napríklad o tom, či sa bude inovovať luxusný model Phaeton. Ale možností na úspory je podstatne viac.
Klaus Rosenfeld, šéf Schaefflera, subdodávateľskej firmy automobilkám, denníku povedal, že situácia vo VW “vyzerá všelijako, len nie ružovo”. Poškodenia automobilového priemyslu aférou s výfukovými plynmi sa však neobáva.
Vo Volkswagene je potenciál úspor veľký vo všetkých jeho oblastiach
Aféra s falšovaním kontrol výfukových plynov vozidiel Volkswagenu (VW) s dieselovými motormi bude stáť miliardy eur. Na jej financovanie by sa mali nájsť rezervy aj v znižovaní výrobných nákladov. Informovala o tom nemecká spravodajská televízna stanica N24.de.
Úspory, ktoré by sa získali neinovovaním súčasného luxusného modelu Phaeton, sú zanedbateľné. V koncerne je omnoho viac oblastí a s oveľa väčším potenciálom úspor.
Závodná rada koncernu apelovala na svedomie jeho topmanažérov, ktorí využívajú flotilu lietadiel dcérskej spoločnosti VW Lion Air Services – tvorí ju desať lietadiel. Medzi nimi sa nachádza aj Dassault Falcon X a Airbus ACJ319. Topmanažéri na nich lietajú služobne po celom svete, ale tí, ktorí majú domov od Wolfsburgu ďaleko, ich využívajú na víkendové návraty za rodinou. Nárok na súkromné využívanie lietadiel majú šéfovia všetkých 12 dcér Volkswagenu a ich manažéri vybavení generálnou plnou mocou. Koľko stojí prevádzka leteckej flotily ročne, sa neuvádza.
Závodná rada však v tejto súvislosti uviedla, že od správnej rady očakáva rovnaké obmedzujúce zásahy do zamestnaneckej sféry, ale aj do svojich výhod. Predseda rady Bernd Osterloh zdôraznil, že sa v koncerne bude musieť dôkladne prehodnotiť každá činnosť, ktorá niečo stojí.
Úspora výrobných nákladov bude nevyhnutná, lebo vo VW sa všeobecne počíta s tým, že finančné náklady na odstránenie následkov aféry s výfukovými plynmi budú stať viac ako 10 miliárd eur.