Bratislava 27. decembra (TASR) – Štátna Slovenská agentúra pre cestovných ruch (SACR) propagovala Slovensko v tomto roku na 30 medzinárodných veľtrhoch cestovného ruchu. Vyplýva to z hodnotiacej koncoročnej správy agentúry. Zároveň zorganizovala 53 infociest pre zahraničných novinárov a touroperátorov.
"Na zahraničných trhoch SACR zrealizovala viac ako 80 workshopov a prezentácií pre širokú alebo odbornú verejnosť," informovala manažérka pre komunikáciu a PR aktivity SACR Zuzana Nemcová.
Agentúra hospodárila v roku 2012 s rozpočtom 3,76 milióna eur. "Najvýznamnejším projektom roka zameraným na propagáciu Slovenska v zahraničí bola prezentácia na Letných olympijských hrách v Londýne," doplnila Nemcová. Novou úlohou SACR v tomto roku podľa jej slov bolo prostredníctvom odboru destinačného manažmentu sledovať a usmerňovať vznik a činnosť oblastných a krajských organizácií cestovného ruchu.
"V roku 2013 čakajú na SACR veľké projekty, ktoré sa pripravovali už počas roka 2012," avizovala Nemcová. Prvým významným podujatím roka 2013 bude podľa nej prezentácia Slovenska na veľtrhu cestovného ruchu CMT Stuttgart. Potom bude v máji Bratislava hostiť svetovú súťaž vín Concours Mondial de Bruxelles.
"Významnou udalosťou budúceho roka bude aj októbrová konferencia Nature & Sports Euro’Meet v Liptovskom Mikuláši," dodala. Prezentovať sa na nej budú najnovšie trendy v outdoorových športoch a voľnočasových aktivitách. SACR sa počas budúceho roka chystá aj naďalej podporovať Košice – Európske hlavné mesto kultúry 2013.