Cyklisti sa z novej 26-kilometrovej cyklotrasy budú tešiť už v júni budúceho roka. Na doplnkové investície plánujú využiť aj financie z grantu.
V októbri vyčistili najkritickejšie úseky až do stanice Korytnica. “Do októbra bola cesta pre cyklistov prejazdná z mesta len po Liptovskú Osadu. To už neplatí, okrem mosta a pozemku v správe vodární pred Liptovskou Osadou je už trasa CykloKorytničky prejazdná v plnej dĺžke,” povedal vedúci oddelenia regionálneho rozvoja a kultúry Mestského úradu v Ružomberku Martin Hromada.
Budúca cyklotrasa kopíruje trať bývalej železničky. V najbližšom čase chce magistrát preložiť oplotenie ochranného pásma vodného zdroja, vybudovať chýbajúci most pred Korytnicou, dosypať štrk a piesok v niektorých úsekoch. “Už sme rozrušili zvršok povrchu, obnažili ho až po štrkové lôžko, odstránili sme dreviny, ktoré bránili priechodu. Takto ošetrený terén sme zvalcovali,” priblížil práce uplynulých dní Martin Hromada.
“Požiadame aj o finančnú podporu prostredníctvom grantu. V prípade úspechu chceme z neho naprojektovať a osadiť informačné tabule, skvalitniť povrch a zveľadiť okolie, vybudovať odpočívadlá, ale aj zrekonštruovať niektoré pôvodné prvky bývalej železnice,” dodal Hromada.
Úzkochodná železnička premávala po trase medzi Ružomberkom a Korytnicou takmer 68 rokov. Jej prevádzka bola ukončená v roku 1974 predovšetkým z ekonomických dôvodov. Okrem dobových prvkov na trase pripomína Korytničku hlavne autentický parný rušeň v parku pred železničnou stanicou.