Vedenie F1 chce organizovať preteky aj bez divákov, aby získalo financie z televíznych práv či udržalo v dobrej finančnej kondícii aj jednotlivé stajne. Jednotlivé okruhy však v takom prípade prídu o veľké balíky peňazí za vstupenky či iné služby spojené s konaním Veľkých cien.
“Ide o mimoriadne výnimočnú situáciu. Sme na rovnakej lodi, ale keď vedenie F1 chce organizovať preteky napriek absencii fanúšikov, my prídeme o príjmy. To je potrebné si uvedomiť a patrične ošetriť,” poznamenal Fontseré. Vedenie okruhu v Barcelone za súčasných zmluvných podmienok neuvažuje o organizácii VC Španielska bez fanúšikov. “Keď katalánska vláda investuje do pretekov efjednotky, z toho nevyplývajú len zisky za vstupenky, ale aj mnohé ďalšie výhody pre región. Ekonomický dopad na krajinu bude v tomto prípade omnoho nižší. Prídeme o rôzne dane, prázdne budú hotely a podobne. Je nutné kompletne prehodnotiť zmluvu,” pokračoval Fontseré.
Veľká cena F1 prinesie regiónu Katalánska viac ako 160-miliónov eur. Počas celého roka je to až suma takmer 300 miliónov eur, keďže finančný prínos z F1 má Katalánsko aj mimo termínu pretekov. Fontseré potvrdil, že v ostatných dňoch komunikoval so šéfom spoločnosti Liberty Media, ktorá vlastní motoristický seriál F1. Chase Carey mu potvrdil, že chcú zorganizovať čo najviac VC v roku 2020, no ešte je príliš skoro hovoriť o tom, kedy sa prestížny seriál začne a koľko pretekov sa napokon uskutoční.
Okruh Catalunya pri Barcelone je podľa Fontserého pripravený na rôzne možnosti organizácie VC, ale nemôže pri prípadných dvoch pretekoch F1 pretvoriť okruh na opačný smer, pretože to si vyžaduje príliš veľa úprav a z časového hľadiska by to nebolo reálne. Aby rok 2020 nebol bez seriálu F1, bude pravdepodobne potrené pristúpiť k radikálnym zmenám zaužívaných postupov. Možné je konanie aj dvoch či troch VC na jednom mieste, debaty prebiehajú aj o zmene formátu kvalifikácie či pretekov.
“Je nutné znížiť dve veci – náklady a zdravotné riziká. Dôležité je čo najviac skresať počet ľudí, ktorí sa budú podieľať na celom kolotoči. Ak znížime aj počet dní jednotlivých aktivít, zredukujeme tým výdavky aj ďalšie riziká. Ide o výnimočnú sezónu a to si vyžaduje výnimočné kroky,” dodal Fontseré. Myslí si tiež, že ak sa v roku 2020 bude seriál F1 konať, pôjde výhradne o preteky v Európe.