Ingolstadt 02. októbra 2015 (HSP/AE/Foto:Audi)
Vedeli ste, že automobilový závod v Ingolstadte má 18 kilometrov železníc a že 15 vozňov plných automobilových dielov príde do Ingolstadtu každý deň? S takým množstvom železničnej dopravy si Audi myslí, že ekológia je na mieste, a tak vyvinulo plug-in hybridnú lokomotívu
Presne tak, pozeráte sa na hybridný vlak, ktorý dokáže viesť hybridné automobily. Avšak jeho vplyv na životné prostredie je oveľa väčší, než dokáže vyvolať akýkoľvek hybridný model Audi. Spustením prevádzky čisto na elektrinu po dobu dvoch hodín denne dokáže tento Goliáš vypustiť do ovzdušia až o 60 ton CO2 menej každý rok.
60 ton oxidu uhličitého – to je rovnaké množstvo, ako vyprodukuje 50 modelov Audi A1 a kto vie, koľko ostatných škodlivých dieselových výparov je ešte ušetrených.
“Naším cieľom je všestranná udržateľnosť logistiky,” uviedol Johann Schmid, vedúci železníc Audi v Ingolstadte. “Nová železničná technológia umožňuje ekonomickejšiu a energeticky efektívnejšiu železničnú dopravu s nižšími emisiami. V súvislosti s najnovšou technológiou podvozka dokáže plug-in hybridná lokomotíva stanoviť nové štandardy pri vývoji železničnej dopravy.”
Audi v súčasnej dobe zamestnáva až 17 rušňovodičov, ktorí pracujú pre železnice v Ingolstadte. Prepravujú lisované diely, motory a prevodovky, rovnako ako vozy z iných závodov, ktoré sú pripravené na dodanie zákazníkom.
Jedna lokomotíva vykonáva približne 75 posunovacích manévrov každý deň a pracuje v priemere 3.800 hodín za rok. To je takmer 10,5 hodín denne, každý deň.
Tento nový plug-in hybridný model sa dokáže dobíjať, zatiaľ čo je v pokoji a nahromadená elektrická energia mu umožní až 2 hodiny práce na batérie.
“Veľkosť a výkon lokomotív sú perfektne šité na mieru našim požiadavkám. Vzhľadom na to, že staré lokomotívy spotrebujú viac než 20 litrov paliva za hodinu, generátor hybridnej lokomotívy, ktorý je potrebný iba na nabíjanie bloku batérií, vyžaduje maximálne deväť litrov za hodinu,” dodal Johann Schmid.