Rijád 8. novembra 2017 (HSP/Foto:TASR/AP-Matt Rourke)
Nová reklama Coca-Coly pochádzajúca zo Saudskej Arábia vykresluje otca ako učí šoférovať svoju dcéru. Reklama vyvolala rôznorodé reakcie. Moslimskí konzervatívci ju ostro kritizujú, zatiaľ čo mnohým sa pozdáva a hovoria o posune v právach žien v arabských krajinách, uvádza český Týden.cz.
Saudská Arábia tento rok v septembri oznámila, že zruší zákaz riadenia áut pre ženy. Táto zmena má v krajine s najhorším prístupom k ženám začať platiť 24. júna 2018. V minulosti boli ženy dokonca za riadenie auta i väznené. Hoci môže byť táto zmena braná ako veľký prielom, v skutočnosti ide len o malý krôčik. pretože stále musia mať napríklad poručníka, bez ktorého súhlasu nesmú samy cestovať, hľadať si prácu ani ísť k lekárovi.
Spoločnosť Coca-Cola svojou kampaňou reaguje na túto novinku v legislatíve Saudskej Arábie, keďže hlavným sloganom reklamy je “Zmena má chuť!”.
Nápojová spoločnosť sa podľa obyvateľov Saudskej Arábie o zlepšenie situácie žien v spoločnosti príliš nezasadila a teraz sa týmto krokom prezentuje. “Myšlienkou reklamy je, že Coca-Cola je súčasťou zmeny, ale je to len hlúpa zámienka, ako predať produkt,” napísala na Twitter pohoršená používateľka Amina Awartaniová.
Objavili sa aj pozitívne komentáre od ľudí, ktorí oslave “ekonomického posilnenia žien”, ako Coca-Cola myšlienku reklamy prezentuje, uverili. “Milujem túto reklamu! Saudský otec učí svoju dcéru riadiť. Skvelá práca, Coca-Cola!” napísala Faten Al Haddadová na svojej stránke.
Podľa informácii z roku 20166, Coca-Cola plánuje v Saudskej Arábii postaviť novú továreň za 100 miliónov dolárov, mala by byť dokončená v roku 2019.