Vedci implantovali opiciam ľudský gén do mozgu. Takéto sú výsledky

opica gorilla-3719960_960_720
Zdroj: pixabay.com

S cieľom preskúmať ľudskú inteligenciu čínski výskumníci transplantovali ľudské gény do mozgov opíc. Gén MCPH1, ktorý pravdepodobne hrá kľúčovú úlohu vo vývoji ľudského mozgu, bol použitý u 11 opíc. Z geneticky modifikovaných zvierat prežilo len päť.

Takéto sú výsledky

Výskumníci zadali týmto opiciam rôzne úlohy. Museli si spomenúť na farby alebo vzory. Ich mozgové aktivity boli monitorované pomocou magnetickej rezonancie. Ako sa ukázalo, mozog geneticky modifikovaných zvierat sa vyvíjal pomalšie ako mozog nemodifikovaných opíc. V testoch o krátkodobej pamäti a reakčnom čase však dosiahli opice s modifikovaným mozgom lepšie výsledky, informovali vedci v časopise National Science Review. Výsledky ukázali, že opice s ľudským génom majú potenciál poskytovať dôležité poznatky o jedinečnosti ľudského mozgu, píšu autori štúdie. Do práce sa zapojili aj výskumníci z University of North Carolina v USA.

Čína opakovane vyvolala v posledných mesiacoch rozruch s eticky kontroverznými experimentmi. V januári čínski vedci oznámili, že vytvorili päť klonov geneticky modifikovanej opice, aby pokročili v štúdiu duševnej choroby. Predmetom skúmania boli opice s genetickou poruchou spánku, ktorá môže spôsobiť duševnú chorobu, ako je depresia či úzkosť.

Zdroj: spiegel.de, úvodný obrázok: pixabay.com