Spravodajstvo
Poznáme rebríček najhodnotnejších značiek na svete. Takto dopadli známy výrobcovia smartfónov
Najhodnotnejšou značkou na poli výrobcov smartfónov je Apple.
Ktoré značky sú najcennejšími na svete? Pravdepodobne každý z nás bude mať na túto tému iný názor. Ako taký ucelený odhad o cene značiek nám najnovšie prináša spoločnosť Kantar BrandZ, ktorá vyhodnotilo hodnotu značiek na základe približne 4-miliónov spotrebiteľských rozhovorov naprieč 512 kategóriami a 51 trhmi. Výsledkom ich práce je vyselektovanie 100 najhodnotnejších značiek na svete zo vzorky 18 500 značiek.
Amazon je najhodnotnejšou značkou na svete
Prejdime však k samotným výsledkom. Ako môžete vidieť nižšie, tak najhodnotnejšou značkou na svete je spoločnosť Amazon, ktorá je prenasledovanou známym výrobcom smartfónov a ďalšej elektroniky, spoločnosťou Apple. Prvú trojicu uzatvára softwarový gigant, Google. Na štvrtej priečke sa umiestnil Microsoft. Nižšie si môžete pozrieť TOP 10 najhodnotenejších spoločností na svete. Rovnako treba povedať, že cena značiek je uvádzaná v miliardách dolárov.
Analytici ďalej dodávajú, že celková hodnota najhodnotnejších značiek v roku 2021 vzrástla v porovnaní s minulým rokom o 42% na hodnotu presahujúcu 7-biliónov dolárov.
Tigrom, čo sa týka rastu hodnoty značky, je podľa výsledkov štúdie spoločnosť Tesla, ktorá sa umiestnila na 47. priečke. Podľa publikovaných dát, hodnota značky ako takej, je 43-miliárd dolárov. To predstavuje rast hodnoty značky v porovnaní s minulým rokom o +275%. Analytici zároveň dodávajú, že do rebríčka v tomto roku vstúpilo 13 nových hráčov. Ide napríklad o spoločnosti ako Nvidia, Zoom, AMD, či Spotify.
Prejdime však teraz k samotnému zoznamu 100-najhodnotnejších značiek na trhu, ktorý si môžete pozrieť nižšie.
Neprehliadnite
Dovoľte nám dať vám zároveň do pozornosti výrobcov smartfónov:
- 1.Apple (611 997 miliárd dolárov)
- 2.Google* (457 998 miliárd dolárov)
- 42. Samsung (46 371 miliárd dolárov)
- 50. Huawei (38 021 miliárd dolárov)
- 70. Xiaomi (24 885 miliárd dolárov)
Ako môžete vyššie vidieť, tak v rebríčku 100-najhodnotnejších značiek je relatívne málo výrobcov smartfónov. Rovnako treba dodať, že Google sa v rebríčku na druhej priečke umiestnil najmä vďaka inými odvetviam podnikania, ako sú smartfóny.