BezpečnosťSpravodajstvo

Google bude pravdepodobne čeliť ďalšiemu sporu. Stredobodom pozornosti je spôsob zberu údajov o používateľoch

Organizácii Marketers for an Open Web sa nepáči nový „Privacy Sandbox“, ktorý podľa nich kriví trh

Po niekoľkých protimonopolných vyšetrovaniach, ktorým musí  Google aktuálne čeliť vo viacerých regiónoch sveta, prichádza ďalšie. Tentokrát na území Veľkej Británie. Na tému upozorňuje portál techxplore.com. Opäť raz dôvodom sú praktiky zbierania údajov o používateľoch.

Podľa zverejnených dokumentov, britský protimonopolný dozorný úrad a Úrad pre hospodársku súťaž, začal preverovanie sťažnosti potom, ako obdržali doklady od organizácie Marketers for an Open Web, ktorá zlučuje koalíciu technologických a vydavateľských spoločností.

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

„Veci uvedené v sťažnosti berieme veľmi vážne a budeme ich starostlivo posudzovať s cieľom rozhodnúť, či sa má začať formálne vyšetrovanie podľa zákona o hospodárskej súťaži,“ uvádza sa vo vyhlásení úradov.

„Google sa stane opäť silnejším“, myslia si iniciátori sporu

Organizácia od úradov požaduje, aby zabránili spoločnosti Google v zavádzaní kontroverzného nového „Privacy Sandbox“ (pozn. redakcie: Sandbox ochrany osobných údajov), ktorý podľa koalície technologických a vydavateľských spoločností posilní pozíciu spoločnosti Google ako jedného z popredných producentov údajov na svete. So zavádzaním tejto novinky spoločnosť započala ešte v júni pričom k plnej implementácii má dôjsť v priebehu nasledujúcich týždňov.

Táto nová technológia, ktorá bola vytvorená pod zámienkou ochrany osobných údajov, v praxi odstráni súbory cookie tretích strán zo zariadení používateľov. Nahradenými majú byť následne alternatívami vlastnenými spoločnosťou Google. Inými slovami, všetky dáta budú smerovať priamo do spoločnosti Google.  Píše sa v publikovanej správe.

Google na druhej strane hovorí, že nová technológia zvýši súkromie používateľov a zároveň podporí vydavateľov.

„Web podporovaný reklamami je ohrozený, ak sa postupy digitálnej reklamy nebudú vyvíjať tak, aby odrážali meniace sa očakávania ľudí týkajúce sa spôsobu zhromažďovania a používania údajov,“ uviedla spoločnosť.

Obchodníci z Marketers for an Open Web uviedli, že nový Sandbox na ochranu súkromia zakáže vydavateľom správ prístup k súborom cookie, ktoré používajú na predaj digitálnych reklám, čo výrazne zníži ich príjmy. Skupina ďalej uviedla, že Google týmto krokom presúva podnikanie v oblasti digitálnej reklamy „do opevnenej záhrady prehliadača Chrome, kde by to bolo mimo dosahu regulačných orgánov“.

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy
Tagy
Zobraziť komentáre
Close
Close