Facebook obviňuje Apple z posilňovania dominantného postavenia pod zámienkou ochrany osobných údajov

Facebook hovorí, že Apple to robí len za účelom, aby posilnil svoje postavenie na iOS platforme

facebook_ios platforma
Zdroj: unsplash.com (Sara Kurfeß)

Ešte v priebehu minulého týždňa vyplávalo na povrch, že európski aktivisti združení v organizácii Noyb podali voči spoločnosti Apple oficiálnu sťažnosť, v ktorej spoločnosť obviňujú z údajne nezákonného sledovania používateľov. Dôvodom má byť to, že Apple prostredníctvom systému IDFA (The Identifier for Advertisers) zbiera informácie o používateľoch bez toho, aby boli riadne o tom informovaní a dali im na to riadny súhlas.

Najnovšie spoločnosť Apple prostredníctvom listu priblížila ďalšie informácie, ako chce chrániť súkromie používateľov. Upozorňuje na to portál techspot.com.

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

iOS platforme ponúkne väčšiu ochranu súkromia

Jane Horvath, osoba zodpovedná za globálnu ochranu dát používateľov spoločnosti Apple vysvetľuje, že funkcia ATT (App Tracking Transaprency) bola oneskorenou z dôvodu, aby mali vývojári dostatok času na to, aby sa pripravili na nadchádzajúce zmeny. Začiatkom nového roka vývojári budú môcť zbierať údaje o používateľoch na iOS platforme naprieč webstránkami, či aplikáciami len v prípadoch, kedy dostanú na to výslovne súhlas. 

Jane ďalej dodáva, že nová funkcia bola vyvinutou z dôvodu narastajúcich obáv ohľadne sledovanie aktivity používateľov a zbierania údajov pre reklamné účely. Ďalej dopĺňa, že funkcia ATT nie je namierená proti reklamných agentúram, ale je to spôsob, aby inzerenti rešpektovali rovnakú úroveň súkromia ako Apple. 

„Reklama rešpektujúca súkromie je nielen možná, ale dokonca pred rozmachom internetu bola štandardom. Niektoré spoločnosti, ktoré by uprednostňovali, aby sa ATT nikdy neimplementovali, uviedli, že táto politika sťažuje fungovanie malých podnikov obmedzením reklamných možností, avšak v skutočnosti sú súčasné preteky v zbrojení sa dátami v prvom rade výhodné pre veľké podniky s veľkými súbormi údajov. Reklamné siete zamerané na súkromie boli univerzálnym štandardom v reklame predtým, ako sa za posledných desať rokov začalo s praxou nespútaného zberu dát. Dúfame, že rastúce požiadavky používateľov na súkromie a bezpečnosť, ako aj zmeny ako ATT, urobia tieto reklamné štandardy ochrany osobných údajov opäť robustnými.“

Techspot ďalej píše, že celý list sa nesie v rovnakom duchu, ako znela oficiálna kritika Tim Cook (pozn. redakcie: ide o generálneho riaditeľa spoločnosti Apple), ktorý kritizoval veľké spoločnosti prevádzkujúce sociálne siete, akou je napríklad aj Facebook, že tento typ spoločností musí byť regulovaným.

„…Naopak Facebook a ďalší majú veľmi odlišný prístup k zacieleniu. Nielenže umožňujú zoskupenie používateľov do menších segmentov, ale na zacielenie reklám používajú aj podrobné údaje o aktivite prehliadania online….“

Facebook reaguje na nové pravidlá. Nepáči sa im to!

Najnovšie sociálna sieť Facebook reagovala na zavádzanie nových pravidiel ochrany súkromia na iOS platforme. Tvrdí, že Apple v skutočnosti robí tieto opatrenia, aby si upevnil svoje postavenie kdekoľvek, kde to je pre nich vhodné s cieľom rozšírenia svojich vlastných služieb, ktoré môžu čoskoro obsahovať vyhľadávací systém.

„Využívajú svoje dominantné postavenie na trhu na preferovanie vlastného zberu údajov, zatiaľ čo konkurenti takmer nemôžu používať rovnaké údaje. […] Tvrdia, že je to o súkromí, ale je to o zisku. Je to časť transformácie formy podnikania spoločnosti od inovácií v hardware k softwaru riadenom dátami…“

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy

Komentáre