Tím astronómov prišiel s fascinujúcou metódou, ktorá môže odhaliť Deviatu planétu

Podarí sa nám záhadnú planétu konečne odhaliť?

Planéta 9 je záhadným objektom, ktorý by sa mal podľa istých teórií nachádzať na okraji našej Slnečnej sústavy. Problémom je, že doteraz sa nikomu nepodarilo túto záhadnú planétu zachytiť. Jediný potenciálny dôkaz, ktorý naznačuje jej existenciu, je zvláštne správanie sa objektov na okraji sústavy. Ich obežná dráha naznačuje, že sú ovplyvňované neznámym, ale zato masívnym telesom.

Záhadná planéta

Objavili sa už aj tvrdenia, že Planéta 9 nemusí byť planétou. Môže to byť miniatúrna čierna diera, ktorá svojim gravitačným poľom ovplyvňuje okolité objekty. Mnoho pokusov o odhalenie Planéty 9 zlyhalo a tie ostatné prichádzajú s unikátnymi riešeniami. Portál Space píše o jednom z nich.

Nápadom astronómov je posúvať vesmírne teleskopy po možných obežných dráhach Planéty 9. Vzniknuté fotografie následne naukladajú na seba, aby spojili svetlo a zvýšili tak jas fotografie. Táto metóda bola použitá pri objavení niekoľkých mesiacov v Slnečnej sústave a vedci veria, že by mohla byť použitá na objavenie Planéty 9.

„Ak táto planéta existuje, pravdepodobne bude veľmi tmavá,“ vyjadrila sa Malena Rice, doktorandka astronómie na Yale University.

Tímu sa podarilo nájsť 17 nových trans-neptúnskych objektov. Tie by podľa nich mohli viesť ku Planéte 9. Tím sa vyjadril, že tieto objekty sú nakopené na sebe takým spôsobom, ktorý predpovedá existenciu masívneho objektu. Podľa výsledkov sa hmotnosť Planéty 9 pohybuje od 5 do 10 násobku hmotnosti Zeme.

Teória o Planéte 9 má aj svojich odporcov. Niektorí si myslia, že zvláštne správanie trans-Neptúnskych objektov je spôsobené ich spoločnou gravitačnou silou a nie jedným masívnym objektom. To, či táto záhadná planéta existuje sa možno dozvieme až s príchodom lepších vedeckých nástrojov, ktoré by sme mohli očakávať už čoskoro.