AutáSpravodajstvo

2021 Škoda Octavia RS debutuje s motormi TSI a TDI

Nové Škody s TSI a TDI motormi sú predstavené

4 mesiace po tom, ako Škoda predstavila hybridnú Octaviu RS iV, spoločnosť odkrýva konvenčne poháňané RS modely tohto vozidla. Deriváty týchto vozidiel prirodzene vyzerajú takmer rovnako, ako jeho elektrifikovaný model, pričom sa odstránil znak „iV“.  Na tému upozorňuje motor1.com.

2021 Škoda Octavia RS s TDI a TSI je realitou

2021 Skoda Octavia RS
Zdroj: Škoda

Octavia RS v nie iV verzii môže byť vybavená TSI motorom s objemom 2.0-litre s výkonom 245 koní (180 kilowattov) s krútiacim momentom 370Nm. K dispozícii bude výlučne len vo forme pohonu predných kolies. Verzia s benzínovým pohonom bude ponúkaná s možnosťou výberu medzi šesťstupňovou manuálnou a voliteľnou sedemstupňovou prevodovkou. Pokiaľ ide o výkon, tak automobil by mal byť schopný zrýchliť na 100km/h za 6,7 sekundy. Maximálna rýchlosť je 250km/h. 

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ
2021-skoda-octavia-rs
Zdroj: Škoda via motor1.com

V prípade naftovej verzie, nová Octavia dostala do vienka 2.0 TDI motor, ktorý schováva 200 koní (147 kilowattov) s krútiacim momentom 400Nm. Ide tak vôbec o najvýkonnejšiu Octaviu poháňanú TDI. Dodávaná bude so štandardným rozložením FWD, pričom dostupná bude aj verzia s AWD, ktorá umožňuje dosiahnuť zrýchlenie na 100km/h za 6,8 sekundy. Maximálna rýchlosť je 243km/h. 

2021-skoda-octavia-rs (1)
Zdroj: Škoda via motor1.com

Všetky RS modely prichádzajú s progresívnym riadením a športovým odpružením, ktoré sa môže pochváliť viacbodovým zadným nastavením, pričom benzínové a naftové modely majú jazdnú výšku -15 milimetra (-0,6 palca). Za príplatok bude k dispozícii aj voliteľné elektronicky prispôsobiteľné zavesenie (Dynamic Chassis Control). V prípade variantu TSI je diferenciál s obmedzeným sklzom dodávaný s mokrou spojkovou doštičkou. 

RS modely, ktoré sú na vrchole „potravinového reťazca“ prichádzajú okrem iného s väčšou verziou informačného panelu. Zároveň im nebude chýbať ani štandardný stredový airbag, či 18“-19“ kolesá, exkluzívne hmlové LED svetlá a čierne vonkajšie prvky. Agresívnejšie nárazníky, duálne výfukové koncovky a zadný spojler sú tiež záležitosťou len RS modelov. Zároveň za spomenutie stojí povedať, že displej vodiča a informačný systém sú vybavené grafikou špecifickou pre RS, ktorá ďalej oddeľuje výkonnostné verzie od ich „slabších súrodencov“.

Po tom, ako Škoda pred pár dňami predstavila G-Tec a najnovšie RS modely, tak nám už chýba len verzia Laurin & Klement. 

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy
Tagy
Zobraziť komentáre
Close
Close