NávodySpravodajstvo

Pozrite sa, ako môžete vyriešiť najčastejšie problémy s pripojením s k WiFi prostredníctvom smartfónu

Prečítajte si niekoľko tipov, ktoré vám pomôžu s pripojením

Pripojenie sa na Wi-Fi sieť s vašim smartfónom môže byť niekedy problémové. Zariadenia, bežiace na operačnom systéme Android sa bežne stretávajú s týmto problémom. Čo treba robiť, ak sa pripojenie na Wi-Fi zasekne pri bode „Získavanie IP adresy“?

Skúste vypnúť a zapnúť Wi-Fi

Ide o najjednoduchšie riešenie. Ak sa váš smartfón stretne s problémami pripojenia, skúste jednoducho vypnúť Wi-Fi, počkať pár sekúnd a opätovne ju zapnúť. Túto možnosť nájdete na notifikačnom paneli, potiahnutím prstom nadol, alebo v nastaveniach pod kolónkou Wi-Fi.

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ
Wi-Fi
Zdroj: vosveteit.sk

Presuňte sa bližšie k routeru

Niekedy sa môže stať, že sa chcete pripojiť na internet, no stojíte príliš ďaleko a internet na vás „nedočiahne“. Ak sa nachádzate mimo optimálneho priestoru na pripojenie, váš telefón môže mať ťažkosti s pripojením. V tomto prípade taktiež vypíše známu vetičku, Získavanie IP adresy. V tomto prípade by ste sa mali posunúť trochu bližšie a zistiť, či sa potom pripojíte bez problémov.

Zabudnite sieť

Ak sa chyba opakuje, skúste vytvoriť nové pripojenie. Ak máte Wi-Fi uloženú a smartfón sa na ňu pripája automaticky, choďte do nastavení, Wi-fi, kliknite na vašu sieť a stlačte možnosť zabudnúť. Následne sa pripojte ku sieti znova.

Wi-Fi
Zdroj: vosveteit.sk

Uistite sa, či máte správne údaje

Aj zadaním zlého hesla sa môže smartfón dostať do slučky získavania IP adresy. Uistite sa, či máte správne heslo, alebo či sa nezmenili napríklad aj názov siete. Ak došlo k omylu, alebo zmene, zabudnite na sieť, ako bolo písané vyššie a zadajte na novo všetky údaje.

Reštartujte smartfón

Aj toto môže pomôcť. Vypnite váš smartfón, počkajte pár sekúnd a následne ho znovu zapnite. Potom sa pripojte k sieti a zistite, či sa problém vyriešil, alebo nie.

Zistite, či vás niekto neblokuje

Ak sa dokážete pripojiť na všetky siete bezproblémovo, je možné že na tej jedinej problémovej ste sa dostali na „čiernu listinu.“ Druhá možnosť je, že samotný router má obmedzené množstvo pripojení, ktoré môžu prebiehať súčasne. V týchto dvoch prípadoch vás na sieť nepripojí a ostane vám svietiť hláška získavanie IP adresy.

Skontrolujte nastavenia DHCP

Serverové menu DHCP je miesto, kde sa prideľujú IP adresy pripojeným zariadeniam. Ak sú nastavenia DHCP serverov na vašom routeri vypnuté, vášmu smartfónu sa IP adresa nepridelí automaticky. To spôsobí hlášku Získavanie IP adresy. Aby ste to vyriešili, prihláste sa na admin panel vášho routera a zapnite nastavenia DHCP.

Wi-Fi
Zdroj: vosveteit.sk

Okrem toho môžete vášmu smartfónu nastaviť statickú IP adresu. V nastaveniach si otvorte kolónku Wi-Fi, nájdite sieť, na ktorú sa chcete pripojiť a otvorte rozšírené nastavenia. Nájdite nastavenia IP a namiesto DHCP si nastavte statickú IP adresu.

Resetujte nastavenia siete

Reset nastavení siete taktiež môže pomôcť k vyriešeniu problému. Pamätajte ale, že reštart vymaže niektoré nastavenia, konfigurácie Bluetooth a uložené Wi-Fi siete, či heslá.

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy
Tagy
Zobraziť komentáre
Close
Close