Spravodajstvo
Messenger by mal ponúknuť možnosť biometrickej autentifikácie. Tieto dáta Facebook neplánuje ukladať na svoje servery
V aplikácii Facebook Messenger by sa mala v budúcnosti objaviť funkcie biometrického overenia. Upozorňuje na ňu známa vývojárka.
Mnohí z nás využívajú viacero spôsobov ako zabezpečiť svoj smartfón, a poniektorí aj samotné aplikácie. Najčastejším spôsobom zabezpečenia zariadenia je pomocou hesla, prípadne pomocou biometrického zabezpečenia, teda pomocou odtlačkov prsto alebo skenu tváre.
Facebook Messenger ponúkne biometrické zabezpečenie
Známa vývojárka Jane Manchun Wong, ktorá sa dlhodobo venuje odhaľovaniu nových funkcionalít v jednotlivých aplikáciách, poukázala prostredníctvom sociálnej siete Twitter na novú funkciu Messengera. V aplikácii objavila časť kódu, ktorú sa jej dokonca podarilo aj aktivovať. Prináša biometrické zabezpečenie do rozhrania aplikácie.
Facebook Messenger is working on "Face ID" app lock
It can be enabled right after the user leave Messenger or after a duration
It seems Face ID will NOT be sent to, or stored by Facebook’s servers, according to the description shown in the screenshot pic.twitter.com/pqBQAjOrnd
— Jane Manchun Wong (@wongmjane) January 23, 2020
Ako môžete vidieť v statuse vyššie, tak Facebook pracuje na prinesení funkcie Face ID do aplikácie Messenger. Podľa statusu, ktorý vývojárka publikovala, aktuálne aj po aktivácii tejto novej funkcie nie je ešte stále plne funkčná. Môžeme však očakávať, že Facebook zavedenie overenie používateľa prostredníctvom odtlačku prsta, prípadne pomocou tváre. Screenshot zároveň odhaľuje, že aplikácia bude autentifikáciu vyžadovať hneď po tom, ako opustíte aplikáciu a znova ju spustíte, alebo po 1 minúte, 15 minútach či po 1 hodine (pozn. redakcie: v závislosti od preferencií používatelia).
Facebook nebude tieto dáta ukladať na serveroch spoločnosti
Z popisu funkcie ďalej plynie, že Facebook sa nechystá takto získané dáta ukladať na vzdialené servery spoločnosti. Podľa všetkého autentifikácia bude prebiehať len na úrovni zariadenia. Pevne veríme, že sa nezopakuje situácia ako z minulého roka, kedy spoločnosť získané dáta z dvojfázovej verifikácie využívala za účelom lepšieho cielenia reklamy bez toho, aby o tom používatelia boli riadne informovaní.