ANDROIDAppleSpravodajstvo

Za aplikácie a hry sú ochotnejší viac platiť používatelia iPhone telefónov, ako Android zariadení

Za mobilné aplikácie a hry sme prostredníctvom oficiálnych obchodov App Store a Google Play minuli v minulom roku viac ako 140 miliárd $.

Za software v podobe aplikácií a hier v smartfóne platí stále viac a viac používateľov. Nasvedčujú tomu dáta spoločnosť Sensor Tower. Spoločnosť pár dní dozadu uverejnila správu, ktorá odhaľuje, že celosvetovo sme v minulom roku minuli na software v našich smartfónoch viac ako 140  miliárd dolárov.

Ochotní sú platiť hlavne používatelia iOS platformy

Hoci Android je najrozšírenejšou platformou na svete čo sa týka chytrých zariadení, tak aj napriek tomu na nej míňame menej peňazí v porovnaní s iOS. Len pre zaujímavosť, podľa štatistík portálu Netmarketshare Android pokrýva aktuálne okolo 70% trhu pričom iOS necelých 30%. Ostatné operačné systémy v smartfónoch sú zanedbateľnými.

Odoberajte Vosveteit.sk cez Telegram a prihláste sa k odberu správ

Za aplikácie sme minulo viac peňazí ako za hry

Ako môžete na grafe nižšie vidieť tak používatelia iOS zariadení si stiahli do svojich zariadení prostredníctvom obchodu App Store software v hodnote 54,2 miliardy dolárov (pozn. redakcie: vs 46,6 miliardy dolárov v roku 2018) a používatelia Android zariadení si stiahli software z obchodu Google Play v celkovej hodnote 29,3 miliardy dolárov (pozn. redakcie: vs 24,8 miliardy dolárov v roku 2018). V porovnaní s predchádzajúcim rokom to predstavuje o 17% viac minutých peňazí za aplikácie.

Kolko penazi sme minuli na aplikacia v roku 2019
Zdroj: sensortower.com

Sensor Tower ďalej hovorí, že približne 74% percent nákupov prebiehalo prostredníctvom takzvaných in-app nákupov. Teda nákupov napríklad za účelom odomknutia ďalších funkcií a podobne, ktoré pribiehajú priamo v rozhraní stiahnutej aplikácie. Spoločnosť ďalej zverejnila ďalší zaujímavý graf, ktorý hovorí o tom, koľko peňazí  sme utratili v minulom roku za hry na iOS a Android platforme. Ako môžete vidieť nižšie, tak celkovo sme minuli približne 61,7 miliardy dolárov. Nuž, radi sa aj hráme. Z toho používatelia iOS zariadení minuli približne 37 miliárd dolárov a používatelia Android platformy približne 24,7 miliardy dolárov. V porovnaní s rokom 2018 sme tak minuli približne o 13% viac.

kolko penazi sme minuli na mobilne hry v roku 2019
Zdroj: sensortower.com

Len pre zaujímavosť, najúspešnejšou spoločnosťou v rámci obchodu Google Play čo sa týka hier bola Tencent, ktorá si z tržieb odkusla 1,43 miliardy dolárov (pozn. redakcie: spoločnosť stojí napríklad za známym herným titulom PlayerUnknown’s Battlegrounds). V prípade konkurenčnej platformy Android najúspešnejšou spoločnosťou bola Lineage, ktorá si z globálnych tržieb odkusla 691 miliónov dolárov (pozn. redakcie: spoločnosť stojí napríklad za po populárnou hrou Lineage II).

Pravdepodobným dôvodom prečo používatelia iOS platia za software viac je, že majú menej alternatív k výberu. V obchode Google Play je totiž podľa dát portálu Statista.com aktuálne približne 2,57 milióna aplikácií a hier, zatiaľ čo v prípade App store to je len 1,84 milióna aplikácie a hier.

Prihláste sa k odberu správ z Vosveteit.sk cez Google správy
Tagy
Zobraziť komentáre
Close
Close