Viete si predstaviť, že si vyberiete auto na základe odporúčaní, prípadne len obrázkov? Asi veľmi nie. Ale čo tak virtuálna prehliadka, ktorú vám zariadi predajca, a vy si spokojne sedíte u seba v obývačke? Už onedlho by to malo byť možné napríklad v trnavskej pobočke BMW.

Práve tá podľa dostupných informácií plánuje spustiť takzvaný digitálny predaj áut. Teda ak máte o auto záujem, ale neviete sa rozhodnúť v otázkach príplatkovej výbavy, farby, či materiálov v interiéri, môže vám pomôcť digitálna prehliadka.

Nákup cez Skype

Prostredníctvom aplikácií ako Skype alebo WhatsApp sa totiž bude môcť zákazník spojiť s predajcom, a ten mu vizuálne v aktuálnom čase ukáže všetko to, čo by videl pri príchode na pobočku. Teda prevedie vás predajňou, cez jednotlivé modely, poukazuje interiér, exteriér, vysvetlí detaily, prakticky všetko to isté, akoby ste boli v pobočke osobne. Ušetríte čas cestovaním a predajca ušetrí niektoré náklady (káva, minerálka, tlačenie zbytočných papierov o vozidle a podobne). Prakticky ak je človek rozhodnutý pre určitú motorizáciu a automobil berie ako dopravný prostriedok, nevidím v takejto službe žiaden problém.

Pre mnohých je totiž kúpa auta len ďalšia povinnosť, kvôli ktorej musia absolvovať cestu za predajcom. Kedy bude táto služba dostupná, zatiaľ nie je jasné, avšak nápad je to zaujímavý. Sám som zvedavý, koľko bude mať predajca zákazníkov, ktorí uprednostnia virtuálnu prehliadku s následným len osobným prebratím vozidla. Čo si o tom myslíte vy?

Zdroj: BMW TT