Aj keď počet plniacich staníc na vodík neustále rastie, stále je ich málo. Práve nedostatočná infraštruktúra zostáva aj v roku 2020 jednou z najväčších prekážok väčšieho rozšírenia vodíkových áut. Výrobcovia áut upozorňujú na fakt, že aj ceny technológií vodíkového pohonu vedia stlačiť na prijateľnú úroveň, potrebujú však väčší rozsah výroby, ktorý by akceleroval aj vývoj a rozšírenie vodíkového pohonu do všetkých segmentov dopravy.

V Európe bolo na konci roka 2019 presne 177 plniacich staníc na vodík.

Rastieme, ale stále pomaly

Podľa údajov nemeckej spoločnosti Ludwig Bölkow Systemtechnik zaoberajúcej sa aj alternatívnymi palivami, narástol v období posledných piatich rokov celkový počet vodíkových plniacich staníc viac ako štvornásobne. Ak sa však pozrieme na konkrétne čísla, oznámenie už vyznie menej pompézne. Na celom svete bolo totiž na konci roka 2019 v prevádzke len 432 plniacich staníc, z toho bolo dokonca len 330 verejných. A to je skutočne málo. Európa má na svojom území momentálne 177 plniacich staníc, v Nemecku je z toho 87 kusov, vo Francúzsku 26 staníc. Práve Francúzi však deklarujú, že vodíku razantne pomôžu a momentálne majú naplánovanú výstavbu ďalších 34 plniacich staníc. Rovnaké ambície majú aj Holanďania, ktorí sľubujú, že v dohľadnom období u nich pribudne ďalších 21 nových verejných plniacich staníc na vodík. Pri porovnaní jednotlivých kontinentov, zistíme, že Ázia má len o jednu plniacu stanicu viac ako Európa (178 ks), zatiaľ čo Amerika len 74 staníc.

Počet plniacich staníc na vodík je stále veľmi malý.

Na Slovensku bez vodíka

Na Slovensku sa nad vodíkom zatvorila hladina. Verejnú plniacu stanicu tu nemáme žiadnu, logicky preto chýba v oficiálnej ponuke pre slovenský trh aj akékoľvek „vodíkové“ vozidlo. Omnoho radostnejšia situácia však nie je ani v susednom Česku. Tu je zatiaľ k dispozícii jediná plniaca vodíková stanica v Prahe, vo výhľade je však stavba ďalších troch. Najbližšie k nám je plnička vo Viedni, ani to však nemení nič na tom, že vodíková doprava je na Slovensku stále utópiou. Národný politický rámec pre rozvoj trhu s alternatívnymi palivami síce konštatuje, že do roku 2023 je potrebné vybudovať 6 plniacich vodíkových staníc, no plány sa zatiaľ javia skôr ako nereálne želanie.