BMW systém mild hybrid začalo od minulého roka používať vo vznetových motoroch so zdvihovým objemom 2,0 litra. Postupne sa z BMW 520d prešlo aj na menšie BMW 320d a X3 s X4. Aktuálne rozširovanie mild-hybridnej technológie prichádza aj do modelov X5 a X6 s trojlitrovým radovým šesťvalcom vo verzii xDrive40d.

Pohonná jednotka pracuje so vstrekovacím tlakom až 2 700 bar, ponúka 250 kW (340 k) a 700 Nm. Mild-hybridná technológia so 48 V štartér/generátorom ponúka dodatočných 8 kW (11 k). Okrem pohonu príslušenstva zo 48 V siete v momentoch, keď bude motor vypnutý, pomôže tiež pri zrýchlení. Známu hodnotu 0 až 100 km/h zvládne za 5,5 sekundy.

Akumulátor v 48 V siete sa nabíja rekuperáciou pri brzdení, ale aj pri pridávaní, a niekedy aj v určitých momentoch zvýšenia záťaže motora. Funkcia plachtenia bude s týmto motorom tiež aj obohatená o vypnutie motora, teda počas toho, ako keby „bežal“ motor na voľnobežné otáčky, tak bude vypnutý. Celý proces vďaka štartér/generátoru bude ešte rýchlejší, ako s bežným systémom Start/stop.

Okrem plug-in hybridnej verzie v modeli X5 xDrive45e tak bude k dispozícii ďalší elektrifikovaný model. Mild-hybridná technológia sa postupne dostane aj do modelov s označením 30d a iných motorov. Kto by tak chcel BMW bez tohto systému, mal by sa preň rozhodnúť čím skôr. Výsledná cena za modely X5 a X6 s mild-hybridom zatiaľ nie je známa ani na nemeckom konfigurátore. Bude však v rozmedzí od 70 800 € do 94 600 €, za ktoré kúpite verziu xDrive30d a M50d.

Zdroj foto: BMW