Už tradične sa preukázalo, že nás sleduje množstvo ľudí z brandže a hlavne priaznivcov japonských áut. Tí odpovedali na väčšinu otázok ohľadom pohonu a spoľahlivosti. Tak sa poďme pozrieť ešte na zvyšok.

 

1. Mňa by zaujímalo, ako je to s údržbou a poprípade s výmenou častí prevodovky, koľko človek za to zaplatí. Celkovo, o koľko drahšie sa dá čakať náklady na údržbu hybridného systému?

 

Náš čitateľ ORWELL to zhrnul celé veľmi fundovane:
 

Prevodovka sa v prípade HSD nemení, ak áno tak je to extrémne zriedkavý úkaz. e-CVT totiž nie je variátor, ale planétová prevodovka (najspoľahlivejší typ prevodovky, spoľahlivejší je už len pohon BEV, teda čisto elektroautá). Toyota ani nepredpisuje výmenu oleja v prevodovke, kto chce, môže si ju spraviť alebo o to požiadať, ale za tých 20 rokov HSD na trhu sú hybridy od Toyoty s 250 000 míľami či 400 000 km na odometri a nemali nikdy menený ATF WS a jazdia na nepoznanie od nových. Hybridný systém ako komplet je tiež spoľahlivý, celý systém je oveľa jednoduchší, ako sa na prvé počutie zdá, Toyota bežne umožňuje 3+2 roky záruku na komplet auto a potom každý rok za pár desiatok eur si treba dať prekontrolovať hybridný systém, táto kontrola za pár drobných garantuje výmenu Battery Assy HV, (teda ľudovo baterky), za čisto novú, bezplatne až do dovŕšenia 10 roka vozidla. Následne zostatková hodnota auta je už len pár tisíc eur a celá batéria sa nevymieňa, batéria v drvivej väčšine funguje ďalej bez poruchy. Ak nie, menia sa len konkrétne články 40 € až 100 € kus. Články s nízkou kapacitou je ešte možné oživiť balansovaním čím skôr tým je šanca väčšia a od balansovania s minimálnou investíciou majitelia hlásia ďalšie 2 - 3 roky bez problémovej každodennej jazdy.

2. Do akej rýchlosti je C-HR schopná ísť na čisto elektrický pohon?


C-HR nie je plug-in, takže jeho prioritou nie je jazda na čisto elektrický pohon. Sústredí sa na kombináciu oboch. No ak máte dostatočne nabité batérie z rekuperácie, môžete zvoliť EV Mode. V ňom môžete ísť na elektrinu až do rýchlosti 60 km/h, alebo pokiaľ príliš nestlačíte plynový pedál. 

 

3. Aká je spotreba v meste?

 

V rámci prvého dňa som sa rozhodol urobiť rovno verejný test spotreby na náš Instagram. V dopravnej bratislavskej špičke pri ceste z Vrakune do Petržalky som dosiahol skvelú spotrebu 4,5 l/100 km. Ak by niekoho zaujímalo trasovanie, išiel som cez Hradskú, Ružinovskú a následne na Bajkalskú, cez ňu na Prístavný most a nakoniec jazdu ukončil na Rusovskej ceste. Na moje “sklamanie” to nebolo úplné peklo a jediná stojatejšia zápcha bola na Prístavnom moste.

4. Ako je na tom konektivita?

 

Konečne dobré správy. Toyota C-HR dostala upravený systém Toyota Touch 2. Ten ponúka okrem klasického bluetooth pripojenia aj dnes už nutný Apple CarPlay a Android Auto. Takže ja som spokojný.

 

5. Ako sú na tom terénne schopnosti C-HR?

 

K C-HR si môžete dopriať aj pohon všetkých štyroch kolies. Musíte však urobiť kompromis, pretože systém 4x4 sa nemôže kombinovať s hybridným pohonom. A úprimne, pri C-HR siahnite určite po hybride. C-HR ma svetlú výšku 15 centimetrov, čo je úroveň bežného auta, nie SUV. Nie nadarmo si hovorí mestský crossover. Predný nárazník je tak nízko, že som s ním chytil zem aj pri parkovaní na rozbitom parkovisku, nie to ešte na poľných cestách... Toyota C-HR a terén sa prosto nekombinujú.