Pôvodné správy hovorili o tom, že nová Fabia príde na trh až začiatkom roka 2022. To by však bolo pre plejádu nových konkurentov ozaj veľmi neskoro. Navyše, modernizovaná platforma MQB A0, na ktorej bude Fabia stáť, je už nejaký čas k dispozícii. Jazdia na nej Audi A1, Seat Ibiza aj VW Polo. V Mladej Boleslavi preto vo vývoji šliapli na plyn, aby bolo auto známe verejnosti už o rok. Šéf Škody Auto sa minulý rok v rozhovore vyjadril, že na novej Fabii už jazdil a má z nej, samozrejme, veľmi dobrý pocit. No podstatné je, že aj toto potvrdzuje vysoké štádium vývoja druhého najdôležitejšieho auta českej značky.

Dizajn podobný typom Scala a Octavia IV

S príchodom typu Scala prešla Škoda pre druhé desaťročie na nový dizajnérsky základ. Ten ešte viac zvýrazňuje masku chladiča, ráta už s plne LED svetlami, vzadu nemá znak, ale nápis a v blatníkoch v priemere o palec väčšie kolesá. Vnútri majú byť hodnotnejšie materiály, virtuálny kokpit a nový multimediálny systém. Veci známe z typu Kamiq. Na druhej strane bude nutné udržať výrobné náklady tak, aby sa cenovo dokázala odlíšiť od typu Scala.

Nebude kombík, nebude dízel?

Nie je to síce oficiálne, no hovorí sa, že... Čo sa motorov týka, základom budú prepĺňané litrové 3-valce TSI. V ponuke však už nebude obľúbená naftová verzia TDI. Naftové motory z ponuky zmisli už s modernizáciou súčasnej generácie. Mnohí dúfali, že je to dočasný stav. Žiaľ, nie je. Súvisí to s čistením celkových emisií výrobcu na výrobný program. Ešte väčší šok je však zrušenie tzv. dlhej verzie Fabia Combi. Práve tá robila ľudové auto skutočne praktickým a všestrannejším. A to nielen pre jednotlivcov, ale aj pre firmy, ktoré Fabiu Combi mali ako lacné praktické auto s veľkým kufrom. V segmente B kombíkov na výber veľa nikdy nebolo, konkurencia sa iste poteší.

Fabia Combi sa po novom volá Scala

Prečo je Škoda ochotná opustiť tak obľúbený model v ponuke? Pretože manažment je vraj presvedčený, že ak chce niekto auto s väčším kufrom, je tu Scala (ktorá je na pomedzí hatchbacku a kombi), pripadne typ Kamiq. Nuž, ak je to s nedostupnosťou TDI a Combi pravda, o dva roky sa dozvieme, či tento krok manažment neoľutuje...