Urus je predajný trhák

Vedenie automobilky Lamborghini má dôvody na úsmev. Zo zverejnených výsledkov roka 2019 je hneď jasné prečo. Fabrike sa podarilo predať až 8205 svojich áut, čo v priemere vychádza, že sa na celom svete denne pre nové Lamborghini rozhodlo takmer 23 zákazníkov. Ale pozor, ani zďaleka sa nerozhodovali len pre legendárne superšporty, až 4962 z celkovo predaných áut bolo nových SUV Lamborghini Urus. Vďaka masívnemu predaju tohto auta sa v roku 2019 tržby medziročne zodvihli až o 182 %. Ak sa pozrieme na počty predaných kusov, tých bolo v roku 2019 o 43 % viac, než rok predtým. Len pre zaujímavosť, Lamborghini má veľký úspech aj za „Veľkou mlákou“, v USA sa v roku 2019 predalo 2500 áut.

Jedným z posledných počinov Lamborghini je model Huracan Evo RWD.

Pre Aventador sa v roku 2019 rozhodlo 1104 zákazníkov, ešte lepšie je na tom Huracan, ktorého sa za 5 rokov na trhu predalo už 14 022 kusov. To je dokonca viac, než sa za desať rokov predalo z jeho predchodcu Gallardo.

Peniaze minieme na vývoj superšportov

Zdravá ekonomika podniku je veľmi dôležitá pre jeho budúcnosť, zarobené peniaze totiž môže Lamborghini použiť na vývoj superšportov, ktoré mu zabezpečujú potrebný imidž. Potvrdilo to aj samotné vedenie podniku, s tým, že sa teraz sústredia na vývoj a doladenie hybridných verzií modelov Aventador a Huracán. Prísna emisná legislatíva totiž tlačí na elektrifikáciu a bez nej by to už nešlo. Zmena filozofie pohonu pritom vyžaduje obrovské investície, kvôli ktorým sa ešte nedávno hovorilo o tom, že sa koncern VW značky Lamborghini zbaví. Či to bola len mediálna hra, alebo reálne úvahy, nevieme. Zaujímavá je však informácia, že hybridné Lamborghini využijú namiesto klasických batérií kondenzátory.

Spomínate si na paniku a odsudzovanie prvej generácie Porsche Cayenne? Pre Porsche však bol Cayenne to, čo je dnes Urus pre Lamborghini - sliepka znášajúca zlaté vajcia.

Lamborghini končí s autosalónmi. Nebude už ani v Ženeve 2020

Lamborghini zároveň prehodnotilo svoju účasť na veľkých autosalónoch. Podľa vedenia fabriky je účasť zbytočne drahá, pričom zanedbateľný nie je ani čas venovaný prevozu a vystavovaniu áut. Lamborghini preto neuvidíme ani na tohtoročnom jarnom ženevskom autosalóne. Automobilka sa ústredí skôr na prezentáciu v online priestore a na súkromných akciách komornejšieho charakteru. Údajne sa viac zameria na cieľovú klientelu.