Ako som spomínal na začiatku, plug-in hybridná verzia Q7 príde s dvomi rôznymi výkonovými verziami. Ako spaľovací motor funguje 3,0 TFSI s maximálnym výkonom 250 kW (340 k) a 450 Nm. Motor má už, samozrejme, filter pevných častíc a je spojený s 8-stupňovou automatickou prevodovkou.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Do nej je integrovaný elektromotor s maximálnym výkonom 94 kW (128 k) a 350 Nm. Ten však nie je k dispozícii ako pripočítanie k spaľovaciemu motoru, a tak existujú dve verzie, Q7 55 TFSI e a Q7 60 TFSI e. Samotnému elektromotoru dodáva energiu lítium-iónový akumulátor s kapacitou 17,3 kWh a napätím 308 V.

Slabšia verzia disponuje maximálnym systémovým výkonom 280 kW (381 k) a 600 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h zvládne za 5,9 sekundy a maximálna rýchlosť je 240 km/h. Silnejšia verzia má 335 kW (456 k) a 700 Nm. Na rýchlosť 100 km/h zrýchli za 5,7 sekundy, maximálna rýchlosť je však rovnaká, ako v prípade slabšej verzie. Obe môžu jazdiť na samotnú elektriku do rýchlosti 135 km/h. Obidve verzie tiež zvládnu jazdu na elektriku podľa WLTP do 43 km, čo by malo na prejazd mestom stačiť.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Vodič si môže zvoliť z dvoch režimov jazdy a elektriku. EV je výlučne na elektrinu. Hybrid ponúka podrežimy Auto a Hold, kde prvý využíva elektriku podľa potreby a Hold udržiava úroveň nabitia akumulátora na neskorší bezemisný prejazd. Jazdných režimov je na výber sedem: Comfort, Efficiency, Auto, Dynamic, Individual, Allroad a Offroad.

Do výbavy silnejšieho modelu pribudli čierne lakované doplnky exteriéru a Matrix LED svetlá. Cez aplikáciu myAudi app si môžete dopredu nájsť najbližší nabíjací bod, alebo sa dozviete, na akú úroveň je akumulátor nabitý, prípadne si predklimatizujete auto na diaľku. Cena slabšej verzie začína v Nemecku na 74 800 eur a silnejšej na 89 500 eur.

zdroj foto: Audi

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov