AvtoVAZ opatruje svoj model Lada 4x4 ako oko v hlave. Ani po viac ako štyridsiatich rokoch od začiatku produkcie neuvažuje o konci jeho výroby. Naopak, neúnavne investuje do jej drobných modernizácií, ktoré ju držia v pozornosti zákazníkov. A nielen zákazníkov z Ruska. Či už z dôvodu nostalgie, chuti odlíšiť sa, nízkej ceny, alebo z akéhokoľvek iného dôvodu, záujem o Ladu 4x4 na európskych aj domácom trhu stále stúpa. Automobilka z nej preto v poslednom období začína vyrábať aj lepšie vybavené verzie s opticky upravenými nárazníkmi, či bohatšou výbavou. Samozrejme v rámci možností, so 40 rokov starou konštrukciou konštruktéri zázraky robiť nevedia.

Nový prístrojový štít má základ v modeli Lada Priora 2. Ten mal už v roku 2013 aj v osobných Ladách neaktívnu kontrolku uzávierky diferenciálu.  S veľkou pravdepodobnosťou sa tak s montážou tohto prístrojového štítu do Lady 4x4 počítalo už dávnejšie.

Ovládanie vykurovania a vetrania dostalo nastavovanie pomocou otočných ovládačov. V prípade Lady 4x4 ide doslova o revolúciu.

ERA-Glonass aj bočné airbagy

O chystaných zmenách novej Lady 4x4 sme už písali, až po úniku prvých neoficiálnych fotografií priamo z výrobnej linky v Togliatti však vyplávali na povrch nové informácie. Zverejnilo ich niekoľko ruských webových portálov, pričom na nich neznámy fotograf ukazuje detaily sériových verzií nového auta. Okrem integrovaných hmlových svetlometov v novom prednom nárazníku a prítomnosti satelitného systému ERA-Glonass Lady na výrobnom páse šokovali novými prednými sedadlami (Togliatti Lada-Plast) s integrovaným bočným airbagom. Zarážajúce je však použitie klasického volantu bez airbagu. Podľa informácií servera lada.online ide o výpadok vo výrobe a v priebehu dvoch mesiacov Lada 4x4 dostane aj vodičov frontálny airbag. Dovtedy vyrobené exempláre o tento bezpečnostný prvok podľa všetkého prídu. Prítomnosť bočných airbagov by však mohla naznačovať, že Lada naďalej počíta s exportom modelu Lada 4x4 na európske trhy. V súčasnosti však ide len o špekuláciu.

Inak tvarované operadlo zadného sedadla dostalo dve hlavové opierky, štítok na boku predného operadla (dolná časť fotky) prezrádza prítomnosť bočného airbagu.

Novinku vo výbave Urban spoznáte podľa integrovaných hmloviek v prednom nárazníku. 

Od decembra naplno

Je tiež možné, že Lada, napriek informácii o nábehu sériovej výroby, v súčasnosti stále testuje rôzne konfigurácie výbav. Podľa dostupných informácií sa sériová výroba novej Lady 4x4 v Togliatti naplno rozbehla presne 26. novembra 2019 o 12.00 hod miestneho času.

Takto vyzerala prvá verzia Lady Niva z roku 1977. Na karosérii sa odvtedy až do dnes prakticky nič nezmenilo.