Ako som písal, GranTurismo a GranCabrio to tento rok „zabalili“. O autá záujem postupne klesal, mohla za to aj staršia technika. V ponuke tak zostáva už vcelku staršie Ghibli, alebo ešte staršie Quattroporte. Jediné ako-tak nové auto je SUV Levante, ktoré tiež nezažilo SUV boom a podobne ako sesterské Stelvio sa na trhoch trápi. Pritom paleta motorov je vcelku zaujímavá, vrátane takmer 600-koňovej verzie Trofeo. Avšak napríklad predaje v takom Nemecku po predstavení stúpli len v roku 2017, o rok na to zas klesli pod 1 000 kusov ročne, čo je skutočne málo.

Podobne ako Alfa Romeo, aj Maserati aktualizovalo svoje plány na najbližšie roky. Ale nie je to až taký zlý obrázok, ako v prípade škrtania modelov u Alfy. Teda aspoň na papieri. Už budúci rok by mali totiž predstaviť „úplne nový športový automobil“. Alfieri by malo podľa dávnejšie zverejnených informácii zrýchliť na 100 km/h za približne 2 sekundy s maximálkou cez 300 km/h.

Takže v máji v domovskej Modene predstavia nový model, ktorý by mohol byť napríklad sériový Alfieri. Ten nám ukázali ako koncept ešte v roku 2014. V roku 2021 by mal prísť kabriolet tohto športového auta. Čo to ale skutočne bude, to vedia len v Maserati. Alebo ani tam nie?

Nuž, pod krídlami FCA nie je ľahké nič predpovedať. Mali sme tu zánik Lancie, no tá ďalej žije aspoň na domácom trhu s jedným modelom Ypsilon a tam sa jej vcelku darí. Mali sme tu rozkvet Alfy a značka takpovediac „tápe“ a škrtá plánované, ale aj tie aktuálne modely. Dokonca predáva menej áut, ako takmer mŕtva Lancia. Takže až čas ukáže, či Maserati bude nasledovať Alfu, alebo sa vyberie svojou, úspešnejšou cestou. Uvidíme, čím FCA dokáže prekvapiť aj pri takejto automobilke.

Zdroj: motor1.com