I keď to znie zvláštne, po limitovanej edícii RWS s len zadným pohonom sa zaprášilo. Áno, zákazníci majú záujem aj pri takýchto výkonných autách len o pohon zadných kolies. Audi sa tak rozhodlo zaradiť zadokolku aj do bežnej ponuky a k slovu sa dostalo aj zníženie výkonu motora.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Atmosféricky plnený 5,2-litrový V10 FSI má „len“ 397 kW (540 k) a 540 Nm. Na zadné kolesá ho prenáša 7-stupňová dvojspojková prevodovka S-tronic. Výhodou len zadokolky je zníženie pohotovostnej hmotnosti. Kupé verzia váži len 1 595 kg, čo je o približne 65 kg menej ako quattro. Pri verzii Spyder, ktorá má pohotovostnú hmotnosť 1 695 kg, je rozdiel približne 55 kg.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Aj vďaka zníženiu pohotovostnej hmotnosti tak dokáže zadnokolka R8 stále zrýchliť na 100ku pod 4 sekundy. Kupé to zvládne za 3,7 sekundy, Spyder za 3,8 sekundy. Maximálna rýchlosť kupé je 320 km/h a pri Spyder 318 km/h. Rozpoznávacím znamením zadokolky bude to, že zadné „sideskirts“ budú v hornej časti nalakované do čiernej a v spodnej časti do farby karosérie.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

V sérii sú 19-palcové disky, za príplatok budú aj 20-palcové disky. V interiéri pribudlo logo RWD, asi aby ste nezabudli, že sedíte vo výlučne zadokolke a musíte si tak dávať viac pozor. Do predajov sa novinka dostane na začiatku budúceho roka, kupé štartuje na sume 144-tisíc a Spyder na 157-tisíc eur. To je približne o 20-tisíc menej, ako bežná verzia s quattro pohonom.

Zdroj foto: Audi