Mazda vždy kráčala tak trochu proti prúdu a nešla s davom. Inak to nie je ani v tomto prípade. V časoch, keď je naftový motor minimálne v Európe politicky nekorektný a verejne vyhlasovaný za masívneho producenta nebezpečných emisií, prichádza japonská Mazda so správou o vývoji novej generácie naftových motorov. Ako potvrdil Christian Schulz z vývojového strediska automobilky Mazda, konštruktéri európskeho vývojového strediska momentálne pracujú na ďalšom zdokonaľovaní technológií použitých v motore Skyactiv-X spájajúcich princípy benzínového a naftového motora.

Mzada bojuje na všetkých frontoch, v ponuke už má aj čistokrvný elektromobil.

Nafta má čistejšie emisie, než sa dnes hovorí

Podľa Mazdy má naftový motor veľký vývojový potenciál. Pri použití najnovších poznatkov zo spaľovania a vývoja emisných systémov sa dá postaviť veľmi účinný, emisne "čistý" a zároveň úsporný naftový motor, ktorý by mohol aj v budúcnosti predstavovať ekonomicky veľmi dostupnú formu individuálnej mobility. Podľa Schulza nie je medzi benzínovým a naftovým až tak veľký rozdiel a pri vývoji novinky uplatnia, podobne ako pri súčasnom motore Skyactiv-X, poznatky z oboch konštrukcií. Či pôjde o ďalšiu evolúciu motora Skyactiv-X, alebo o úplne nový motor, Schulz neuviedol, potvrdil však, že vývoj spaľovacích motorov, vrátane zdokonaľovania naftovej konštrukcie, Mazda v najbližšej budúcnosti rozhodne neopustí.

Konštruktéri Mazdy veria spaľovacím motorom a považujú ich za budúcnosť ekonomicky únosnej individuálnej mobility.