Doba digitálna

Najväčším neduhom autosalónu je jeho rozloženie. Frankfurtské výstavisko je obrovské, členité a ani jeden autosalón, ktorý v redakcii za ostatných 20 rokov pamätáme, ho nedokázal využiť na plno. A to je aj dobre. Haly sú od seba vzdialené doslova kilometre a tak viac chodíte, než novinky vychutnávate. Bolo to tak roky a nik z nás novinárov toto miesto z hľadiska nutnosti pokrytia nemal rád. A to sme na to mali dva dni. Aj keď plné stresu a ponáhľania. Bežný návštevník má jeden deň. Je nereálne, aby videl všetko čo by vidieť chcel.

Nevystavuje tu takmer polovica najväčších automobiliek sveta

Ani automobilkám sa jeho formát nepáči. Ak sa vám zdalo, že tento rok sme písali oveľa menej noviniek a premiér, tu je odpoveď.  Tohtoročnú výstavu úplne vynechali Toyota, PSA - Peugeot, Citroen, Nissan, KIA, Volvo, Ferrari a všetky značky pod hlavičkou Fiat Chrysler Automobiles, teda FIAT, Lancia, Jeep, Chrysler a Dodge. To je takmer polovica automobilového sveta. “Dôležitosť výstav sa zmenila. V budúcnosti bude väčší dôraz kladený na technológie, než na prezentáciu produktov,” povedal Nicolas Peter, šéf financií BMW. Bavorská značka osekala náklady na výstavu až o dve tretiny a Mercedes/Smart zmenšil svoj stánok o tretinu. Celková výstavná plocha je tento rok o 1/6 menšia ako bežne. No počet vystavovateľov sa zmenšil až o pätinu.

Ponúka sa možnosť nového formátu výstavy, ktorá bude putovať po mestách ako cirkus. No aj toto riešenie je nákladné a málo atraktívne. S tým, ako sa všetko presúva na internet, nie je vylúčené, že v roku 2021 ostanú brány autosalónu IAA vo Frankfurte zavreté.

Foto: which.co.uk Zdroj: europe.autonews.com