Niekedy sa sám seba pýtam, ako to v tom Astone Martin robia? Na tohtoročnom autosalóne v Ženeve predstavili hypercary Valkyrie a Valhalla, ktorých vývoj určite nepatril medzi jednoduché. Okrem toho ukázali svetu ich prvý elektrický počin, Rapide E, plánujú predstaviť novú značku Lagonda zameranú na elektrifikáciu a popritom ešte pracovali na ich prvom SUV, DBX. Naozaj výnimočný rok pre Aston Martin. 

Krok Astonu Martin predstaviť SUV môže byť vzhľadom na históriu ich modelov trochu prekvapivý, no zároveň logický. V porovnaní s konkurenciou nechcú zaostávať. Porsche má už tri generácie typu Cayenne, Bentley má Bentaygu, Rolls-Royce Cullinan a Lamborghini Urus. Do partie chýba už len SUV od Ferrari.

DBX môže automobilku "spasiť"

Do modelu DBX vkladá Aston Martin veľké očakávania. Podľa CEO Astonu Andyho Palmera sa DBX môže stať najvýznamnejším autom v histórii značky. Výrok, ktorý na jednej strane znie trochu šialene, no zároveň nemusí byť ďaleko od pravdy. Budúcnosť Astonu Martin je po finančnej stránke neistá. Produkcia za rok 2019 bude o 10 % nižšia ako sa pôvodne očakávalo, konkrétne až o 6 400 vozidiel menej. A aj keď predaje medziročne vzrástli, ratingové hodnotenie pre akcie Astonu kleslo, vzhľadom na ich „agresívny program vývoja produktov“. To môže mať za následok stratu niektorých investorov. Práve DBX by mohol byť model, aký Aston potrebuje. Andy Palmer verí, že SUV DBX pomôže zvrátiť aktuálnu nepriaznivú situáciu značky.

Aston Martin DBX bude primárne zameraný na americký a čínsky trh. Vlna SUV tak pohltila ďalšiu značku. Schválne, napadne vám automobilka, ktorá vo svojom portfóliu ešte nemá SUV?

Foto: media.astonmartin.com