Emisný škandál koncernu Volkswagen ani zďaleka nekončí, ako sa navyše ukazuje, autá s podvodným softvérom sa v niektorých kútoch sveta veselo predávali dokonca aj v priebehu zúriacej aféry Dieselgate. Kým sa napríklad v USA koncern ospravedlňoval na všetky strany, platil pokuty a vykupoval autá od zákazníkov, podľa vyjadrenia agentúry TASR stihol v Južnej Kórei od mája 2015 až do januára 2018 ešte predať 10 000 svojich naftových áut, ktorých emisie oxidu dusíka desaťnásobne prekračovali normou povolené množstvá. Výsledok? Južná Kórea zakázala predaj naftových áut koncernu VW. 

Niektoré modely s naftovými motormi prekračovali deklarované emisie oxidu dusíka až 10-násobne.

Je v tom Audi, VW aj Porsche

Na ďalšie odhalenia emisného škandálu reagovali predstavitelia Južnej Kórey podaním súdnych žalôb na spoločnosti Audi Volkswagen Korea aj Porsche Korea. Ako sú presne definované, zostáva súdnym tajomstvom, podľa dostupných informácií sa však kauza týka niekoľkých naftových verzií modelov Audi A6, Volkswagen Touareg a Porsche Cayenne. Ako sa teda ukazuje, práve veľké SUV mali s prekračovaním povolených emisií najväčšie problémy. Ďalším krokom kórejských orgánov je zrušenie licencií práve na dotknuté modely a úplný zákaz ich predaja.

Na škandál najnovšie doplatilo aj naftové Audi A6.

Ako uvádza agentúra TASR, koncern Volkswagen momentálne čelí sankciám vo výške 11,5 miliardy KRW, čo je v prepočte asi 8,6 mil. eur, suma však nemusí byť konečná. Ako sa totiž ukázalo v ostatných krajinách postihnutých aférou Dieselgate, jednotlivých prípadov sa môžu chytiť ďalší právnici a počet individuálnych žalôb výšku celkových pokút v konečnom dôsledku riadne navýšiť. Reakcia koncernu Volkswagen na nové odhalenia nie je známa.

Okrem Porsche Cayenne sa Južná Kórea postarala aj o zákaz predaja VW Touareg.