O spojení koncernov Renault-Nissan a FCA (Fiat Chrysler Automobilies) sa v automobilových kuloároch hovorí už dlhšie. Spolu by vytvorili tretieho najväčšieho výrobcu na svete s veľkým počtom automobiliek a celosvetovým vplyvom. Kým Fiat by od Francúzov a Japoncov získal know-how v oblasti elektrifikácie, v ktorej ako sám potichu priznáva, trochu zaspal, Francúzom by sa otvorila cesta na americké trhy, kde je FCA ako doma. Nič však nie je tak jednoduché, ako sa zdá. Renault a Fiat chcú vytvoriť koncern, namotala sa im do toho však francúzska vláda. Prečo? Vlastní až 15 % podielu v Renaulte.

Renault sa kedysi v Amerike angažoval vlastnými autami, po spojení s FCA (FIat Chrysler Automobilies) by mal svoje aktivity v USA aj bez svojej priamej účasti na miestnom trhu (na dobovej fotografii je "americký" Renault 18 Sportwagon).

Boja sa nezamestnanosti vo Francúzsku

Spojenectvo aliancie Renault-Nissan a FCA sa rodilo dlhý čas, keď však bola celá transakcia už takmer na spadnutie, vložila sa do toho francúzska vláda s požiadavkami, ktoré by po spojení koncernov zabránili prepúšťaniu Francúzov a zatváraniu neproduktívnych výrobných závodov. Fiat preto z jednaní vycúval a všetko bolo opäť na začiatku. Zástupcom FCA sa nepáči ani príliš vysoký, až 43,4 percentný podiel Renaultu v Nissane, na ktorého rozhodovanie tak majú Francúzi (vrátane ich vlády) výrazný vplyv. Ako sa však z dostupných informácií ukazuje, Renault aj francúzska vláda svoje postoje prehodnotili a rokovania sa znova rozbehli. Na programe dňa je aj zníženie podielu Renaultu v Nissane.

Či zložité jednania plné neznámych premenných nakoniec skončia reálnou dohodou a nakoniec aj spojením týchto dvoch veľkých koncernov, ukáže až čas. Ak by sa to však nakoniec podarilo, Renault a Fiat (spolu so svojimi značkami) by vytvorili tretieho najväčšieho svetového výrobcu s celosvetovým vplyvom a prakticky kompletným výrobným portfóliom.