Jednoduchšie = lacnejšie

ACO (organizácia zodpovedná za tvorenie pravidiel) potvrdila, že o hypercars prejavilo záujem hneď niekoľko automobiliek. Kategória ešte stále nemá oficiálny názov, ale spoznali sme jej približné špecifikácie. Minimálna hmotnosť je nastavená na 1 100 kg a výkon by sa mal pohybovať na úrovni 750 koní. Možnosť hybridného systému ostala, nebude však tak výkonný a jeho použitie bude výraznejšie obmedzené. Za sucha ho bude možné aktivovať až od 120 km/h a v mokrých podmienkach sa ešte uvažuje, či to bude 140, alebo až 160 km/h. Zmizne tak výrazná výhoda pri akcelerácii, kde aktuálne LMP1 najviac získavajú.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

6,5l V12 na štarte v dnešnej dobe? ÁNO!

Tieto nové pravidlá rovno prinášajú očakávaný efekt. Iba necelú hodinu po oznámení vypustil do sveta Aston Martin informáciu, že v roku 2021 bude na štarte s Valkyrie. Spoločne s Red Bullom vyvinú hypercar, ktorý bude musieť doslova prežit nástrahy okruhu de la Sarthe. Stroj navrhnutý géniom Adrianom Neweym má v útrobách 6,5-litrovú V12, ktorá produkuje viac ako 850 koní. Pre preteky bude musieť prejsť úpravou a jej výkon bude znížený, ale po rokoch to bude prvý dvanásťvalec vo veľkých pretekoch!

Aston Martin Vantage GTE získal Pole Position v triede GTE Pro

Aston Martin bol jednou zo 6 automobiliek, ktoré sa zúčastňovali diskusií o budúcnosti top kategórie Le Mans. Očakáva sa, že sa pridá Toyota a už dávnejšie sa ohlásil americký malovýrobca Glickenhaus s tým, že ide vyhrať. Ak by sa teda pridali ešte dve automobilky, môžeme opäť raz hovoriť o zlatej ére. Treba teda ešte prečkať aktuálne preteky, ktoré by mala jasne vyhrať Toyota, keďže nemá konkurenciu. Pozornosť však radím upriamiť na kategóriu GTE Pro. Tam sa budú 24 hodín bez milosti mlátiť Ferrari, Porsche, Aston Martin, Ford, BMW a Chevrolet. Mimochodom, v kvalifikácii zvíťazil Aston Martin Vantage. :)

Foto: Aston Martin