V minulej dekáde bola najvýraznejším modelom takzvaný „rosnička“, alebo Opel 4 PS. Tá vydržala vo výrobe s obmenami až do roku 1931, v tom období už ako Opel 4/20 PS, teda s 15 kW (20 k). Do konca 1931 vyrobili skoro 120 tisíc modelov Opel 4 PS. V marci 1929 odkúpilo GM 80 % akcií spoločnosti a tak sa stalo jej majoritným vlastníkom.

V roku 1931 zvýšili tento podiel na 100 %. Rodina Opel získala z tejto transakcie 33,3 milióna dolárov. V roku 1935 dostavali druhú fabriku v Brandenburgu, tentokrát na výrobu nákladných vozidiel Blitz. V tom istom roku sa stal Opel prvým nemeckým výrobcom, ktorý vyrobil viac ako 100 tisíc automobilov ročne. Skvelý výsledok.

Tieto roky boli rokmi rastu, v roku 1937 bola továreň v Rüsselsheime najväčšou továrňou v Európe z hľadiska výroby, celosvetovo dokonca na siedmom mieste. V 30-tych rokoch minulého storočia však prišli prvé známe modely Opel s menovkami, ktoré poznáme aj z nedávnej minulosti. Azda najznámejším bol Kadett.

Prvý Kadett z 30-tych rokov.

Prvý Kadett

Predchodca Kadettu A zo 60-tych rokov bol prvý Kadett I, ktorý vyrábali v rokoch 1936 až 1940. Bol to model určený pre veľké masy za málo peňazí. Najprv bol v ponuke ako sedan s motorom 1,1 a maximálnym výkonom 17 kW (23 k). Modifikovaná verzia prišla v roku 1937 so zmenenou prednou maskou chladiča, ale s rovnakým motorom aj 3-stupňovou manuálnou prevodovkou.

K dispozícii bola aj verzia s otvorenou strechou, označovaná ďalej ako Kadett Spezial. Celkovo vyrobili z modelu Kadett cez 105 tisíc kusov, čo je na 4 ročnú kariéru výborný výsledok, ak do toho započítame takmer rok výroby počas druhej svetovej vojny.

Do vyššej kategórie patril Opel Olympia, ktorý mal už 1,3-litrový štvorvalec s 18 kW (24 k) a dosiahol maximálnu rýchlosť 100 km/h. Okrem sedanu ste si opäť mohli kúpiť aj kabriolet, od roku 1937 do 1940 dokonca so 4-stupňovou manuálnou prevodovkou a motorom s 27 kW (37 k). Rovnako ako s Kadettom, aj Opel Olympia skončil produkciu v 1940.

Luxusný Opel s radovým šesťvalcom

S radovým šesťvalcom prišiel Opel Super 6 v roku 1937, jeho nasledovníkom s viac zaoblenou karosériou bol Kapitän v rokoch 1938 až 1940. Ten mal ako jedno z prvých áut integrované svetlá do blatníkov a neboli výlučne okrúhle. Najluxusnejším modelom v tomto období bol Admiral, taktiež v rokoch 1937 až 1940. Radový šesťvalec mal zdvihový objem 3,6 litra a maximálny výkon 55 kW (75 k). Maximálna rýchlosť bola na hranici 132 km/h. Admiral predstavoval luxusný diaľničný krížnik, ktorý so 70 l nádržou dokázal prejsť takmer 400 km. Všetkým modelom však pristrihla krídla druhá svetová vojna, počas ktorej musel Opel prejsť do vojenskej techniky. O tom však opäť nabudúce.

Jedno z prvých áut s integrovanými svetlami do blatníkov, Opel Kapitän.