Nápad prišiel od Olivera Blumea - samotného šéfa Porsche. Navrhuje zaviesť predplatné, aby sa zabránilo predaju limitovaných modelov za obrovské prémie.  

"Naším záujmom je predávať autá pre vodičov, nie pre predajcov. Dávame do nich veľa lásky s cieľom, aby na nich ľudia jazdili, nie ich zatvárali do garáže.”  

Cayman GT4

Jedným z riešení, ako sa vyhnúť obchodovaniu s obmedzenými modelmi hneď po ich predaji, je podľa Blumea model leasingu, čiže auto nebude možné po nejaký čas predať.

Do akej sumy narastie cena limitky?

Ak si zoberieme za príklad vyššie spomenutý Boxster Spyder, jeho cena stúpla o viac ako 23 000 eur a aj štyri roky od uvedenia na trh sa dá predať s veľmi slušným ziskom. Pokiaľ si hovoríte, že už toto je veľa, ďalej radšej ani nečítajte, poriadne sa vám zatočí hlava. Cayman GT4 vzrástol na cene o zhruba 35 000 eur, a to už krátko po uvedení na trh. No a beštia s menom 911 GT3 sa predáva s cenovkou vyššou v priemere o 52 000 eur, v niektorých prípadoch až o 115 000 eur. Tomu už hovorím riadny zisk, no ani to nie je vrchol ľadovca. Tam patrí limitovaná edícia 911 R, ktorú si zamilovalo mnoho motoristických fanúšikov. Pod kapotou sa skrýva atmosférický plochý šesťvalec s objemom 4 litre. Nechýbalo ani zavesenie z GT3, no hlavne 6-stupňová manuálna prevodovka. A cena? Dva roky od uvedenia do predaja sa v priemere zdvojnásobila, pričom najvyššie ceny sa pohybovali aj okolo 1,19 milióna eur. Šialené!

911 R

Opatrenia od Porsche

Aby Porsche zabránilo, resp. znížilo predaj limitiek s vidinou zisku, predstavilo model 911 GT3 Touring, ktoré je v podstate rovnaké ako 911 R. Pod kapotou je taktiež 4-litrový plochý šesťvalec a rovnako je prítomný aj 6-stupňový manuál. Cena je však oveľa nižšia ako u 911 R. To by malo kupcov presvedčiť rozhodnúť sa práve pre novú 911 GT3 Touring na úkor 911 R. Porsche si od toho sľubuje pokles záujmu zo strany rôznych špekulantov, ktorí kupujú limitované edície s následným predajom a veľkým ziskom.

Posúdenie, či je toto to správne riešenie, nechám na vás. 

911 GT3 Touring

Zdroj: motor1.com