Kam sa pridá nový VW T-Roc R? K novej Ateca Cupra. Tá prišla na trh len minulý rok, novinka od Volkswagenu tak dopĺňa ponuku rýchlych a zároveň malých SUV modelov (prípadne crossoverov). Z prémiových konkurentov môžeme pridať Audi SQ2 alebo Mercedes-AMG GLA 45 (i keď tu sme výkonom už úplne inde). No štýlom a poňatím v rovnakej oblasti.

Dizajnovo je T-Roc R odlišný v prednej časti s nárazníkom, ktorý má väčšie otvory pre chladenie. Základom budú 18-palcové disky, za príplatok budú dostupné 19-palcové a podvozok zníži svetlú výšku o 20 mm. Vodič, ktorý si bude chcieť užiť viac „zábavy“, si bude môcť vypnúť ESP, čo u dnešných áut začína byť problém.

Motor a prevodovka z VW Golf R

Pod prednou kapotou pracuje známy dvojlitrový zážihový štvorvalec, ktorý poznáme aj z Golfu R. V tomto prípade je naladený na 221 kW (300 k) a 400 Nm. S motorom je spojená 7-stupňová DSG prevodovka a pohon všetkých kolies 4Motion.

V interiéri pribudnú emblény s logom R.

Dynamikou aspoň v priamke je na úrovni pravých hothatchov. Veď na 100 km/h zrýchli z pokoja za 4,9 sekundy a maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h. To sú hodnoty, za ktoré by sa pred rokmi nehanbili ani také M modely od BMW alebo AMG od Mercedesu. Dnes je to už možnosť v triede mestských crossoverov alebo malých SAV.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov