V minulej generácii neexistovala len bežná SQ5 diesel, ale dokonca aj SQ5 diesel plus. Tá v najvýkonnejšej verzii dosahovala 250 kW (340 k) a 700 Nm. Novinka by tak mala ponúknuť minimálne taký istý výkon.

Zatiaľ čo zážihové SQ5 v aktuálnej generácii má 260 kW (354 k) a 500 Nm, diesel prichádza s rovnakým objemom motora (3,0 litra), avšak „len“ 255 kW (347 k). Krútiaci moment je na úrovni predchodcu, teda 700 Nm. Vďačí za to aj elektrickému kompresoru. Spolu s ním spolupracuje 48 V sieť.

V interiéri pribudne niekoľko detailov upozorňujúcich na príslušnosť k SQ rodine.

Novinka zrýchli na 100 km/h za 5,1 sekundy a maximálna rýchlosť je, samozrejme, elektronicky obmedzená na 250 km/h. Automobil má malú 10 Ah batériu pracujúcu na 48 V sieti, ktorá je umiestnená pod podlahou batožinového priestoru. Elektromotor poháňajúci elektrický kompresor má 7 kW (10 k) a za 300 milisekúnd roztočí kompresor na 65 000 otáčok/min.

Mild-hybridný systém dokáže podľa Audi ušetriť až 0,7 l/100 km. Medzi rýchlosťou 55 až 160 km/h po uvoľnení plynového pedálu dokáže SQ5 na 40 sekúnd vypnúť motor. Aj systém start/stop vďaka mild-hybridu pracuje už od rýchlosti 22 km/h.

Motor má upravený chladiaci okruh, piesty, kľukový hriadeľ alebo ojnice. S ním spolupracuje 8-stupňová automatická prevodovka a pohon všetkých kolies quattro so športovým zadným diferenciálom (za príplatok). Voči štandardnej Q5 je nové SQ5 nižšie o 30 mm. Základom sú 20-palcové disky, za príplatok aj 21-palcové. V opcii je aj vzduchové pruženie, čo napríklad BMW X3 neponúka. Základná cena je na nemeckom trhu 67 750 eur.

Zdroj foto: Audi

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov